Golf IV gløderørslampe blinker
Fra : Henrik

Dato : 27-09-03 18:27

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der har et bud på hvad der er galt med min bil.
Gløderørslampen begynder at blinke efter et minuts kørsel, og blinker herefter med
et konstant interval. Der er ikke noget at mærke på bilen i øvrigt.
Der er tale om en Golf IV TDI fra '98

Henrik

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.82.211.193)

Fra : Thomas²°°³

Dato : 29-09-03 09:52

"Henrik" <he_jensen10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
herefter med
> et konstant interval. Der er ikke noget at mærke på bilen i øvrigt.

Min havde en fejl, som gjorde at motoren nogengange gik ned på tomgang, og
ikke reagerede på speederen (under frisk kørsel). Efter at have gået i
tomgang et lille stykke tid, begyndte glødelampen at lyse konstant. Efter at
have skiftet luftmængdemåleren, så er problemet der ikke mere. Det kan måske
være noget lignende der driller? Hvad siger manualen?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Claus Petersen

Dato : 29-09-03 21:35

> [...]
herefter med
> et konstant interval. Der er ikke noget at mærke på bilen i øvrigt.

Det er nok kun en udlæsning af fejlkoden der kan give dig svaret.
Har set noget lignende på en en passat TDI, der var det vandtemperatur
måleren der periodisk viste forkert -73 gr.
Så syntes den lige at den ville forvarme igen, og tændte dermed gløde
lampen.

Hvor i landet bor du ?
Jeg har testudstyr til at udlæse/nulstille fejlkoder med.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk