RJ61 er der nogen der kender dette princip~
Fra : PQ

Dato : 29-09-03 08:17

Hej Gruppe.
Er der nogen der kender principet rj61 og eventuelt hvor man kan købe kabler
kablet sådanne..
tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-03 18:56

"PQ" <pq@caferacer.dk> wrote in message news:3f77dc6e$0$54811$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Gruppe.
> Er der nogen der kender principet rj61 og eventuelt hvor man kan købe kabler
> kablet sådanne..

Jeg har godtnok aldrig hørt om RJ61 stik...

Der findes RJ11, RJ12 RJ 45

RJ 11 er med 2 ben, RJ12 med 4, og så er det vist også en med 6 ben, som jeg ikke ved hvad kaldes.. og så endeligt det mest kendte
RJ45 stik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-03 19:53

> Jeg har godtnok aldrig hørt om RJ61 stik...

Det svarer ca til RJ45, men benene er forbundet anderledes...
Der er noget bytning i midten så vidt jeg husker, men ellers så er det bare
at starte indefra med par 1 og bevæge sig udaf.

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-09-03 21:31

> "PQ" <pq@caferacer.dk> wrote in message
>

> Jeg har godtnok aldrig hørt om RJ61 stik...
>
> Der findes RJ11, RJ12 RJ 45

Konnektorerne hedder MJ4-4, MJ6-4, MJ6-6, MJ8-8

MJ4-4: 4-leder smal type, bruges oftest til telefonrør.
MJ6-4: 4-leder bred type (samme som 6-6), bruges ofte til telefon-tilledning
MJ6-6: 6-leder, samme bredde som 6-4
MJ8-8, meget brugt i data-kredse...

Det er muligt jeg har glemt noget...

MVH
Kent Glerup

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-03 19:54

"PQ" <pq@caferacer.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender principet rj61 og eventuelt hvor man kan købe
kabler
> kablet sådanne..

"RJ45"-kabler monteret med fladt kabel er næsten RJ61. I stort set alle
applikationer vil du enten kunne bruge alm RJ45 eller "RJ45" monteret med
fladt kabel.
Hvad skal du bruge det til?

Fra : PQ

Dato : 01-10-03 07:03

Tak Martin.
Du havde ret.vi skal bruge kablet til en telefoncentral.
pq