Rusthul i tank
Fra : Ib Jensen

Dato : 29-09-03 07:54

Min Yamaha XJ 900 har fået et rusthul i bunden af tanken og skal naturligvis
lappes.
Nu er det så det ved det, at rusten er kommet indefra.
Er der nogen af alle jer kloge hoveder, der kender et eller andet fludium,
som man kan behandle tanken med indvendigt, så det stopper rustangrebet?
Jeg behøver vel ikke at sige, at det skal kunne tåle bensin
Venlig hilsen
Ib Jensen, Tilst

Fra : Henrik Clausen

Dato : 29-09-03 19:26

"Ib Jensen" <info@ibjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som man kan behandle tanken med indvendigt, så det stopper rustangrebet?
> Jeg behøver vel ikke at sige, at det skal kunne tåle bensin

Jeg har på en messe i Nordtyskland set noget to komponent stads de puttede
ind i en tank, hvorefter de varmede tanken op i en ovn. De viste en
gennemskåret
tank og det så meget effektivt ud , men sikker også dyrt. Er din maskine
ikke så
almindelig at du kan finde en anden tank hos en hugger ?

Henrik
Fazer 600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-09-03 19:46

Henrik Clausen wrote:

> Jeg har på en messe i Nordtyskland set noget to komponent stads de puttede
> ind i en tank, hvorefter de varmede tanken op i en ovn.

Der findes en lignende løsning som er beregnet til hjemmebrug (uden ovn,
sikkert godt for lakken). Emnet har været oppe mange gange før, så en
søgning på <http://groups.google.com> skal nok finde det.
--
mvh Jes Vestervang