Belkin USB 2.0 pci kort
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 29-09-03 07:34

Jeg synes at der engang var et indlæg omkring et USB 2.0 pci kort fra
Belkin, men jeg kan ikke finde det i øjeblikket.

Er der nogen med erfaringer med Belkins 4+1 ports (4 eksterne + 1 intern)
USB 2.0 pci kort?

Kan jeg mon forvente, at kortet vil kunne køre under System 9.1 på en
PowerMac 8600/9600? Og med Apples egen USB software alene?

Det er fordi jeg gerne vil have et eksterne USB drev til at transportere
data (i større mængder) mellem min mac og en pc'er med usb port. Min egen
mac er ikke født med en indbygget usb port.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 29-09-03 07:36

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> wrote in message
> [...]
> data (i større mængder) mellem min mac og en pc'er med usb port. Min egen
> mac er ikke født med en indbygget usb port.

PS. Belkins USB kort er kommet i betragtning p.g.a. prisen, men er der andre
forslag til fabrikater så er de også velkomne.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-03 11:28

> [...]

> PS. Belkins USB kort er kommet i betragtning p.g.a. prisen, men er der andre
> forslag til fabrikater så er de også velkomne.

Jeg er ikke sikker på, at de kan lade sig gøre. Da USB blev indført hed
det sig, at en Mac ikke kan lave netværk over USB, men det kan en pc.
Brug ethernet i stedet. Det er da vist indbygget i din Mac. Hvis det
ikke er i din pc, så kan et kort fås ret billigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 29-09-03 14:24

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Brug ethernet i stedet. Det er da vist indbygget i din Mac. Hvis det
> ikke er i din pc, så kan et kort fås ret billigt.

Som Henrik skriver, hvis det er til at overføre data så brug ethernet.
Men som jeg læser det så er det til at "gemme" data, og så er ekstern
USB drev ok. se evt. her:
http://eshop.macsales.com/Catalog_Page.cfm?Parent=684&Title=&Template=1
http://www.xlr8yourmac.com/

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-03 21:43

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Som Henrik skriver, hvis det er til at overføre data så brug ethernet.
> Men som jeg læser det så er det til at "gemme" data, og så er ekstern
> [...]

Undskyld, jeg misforstod det. Der stod mellem min Mac og pc, og så
tænkte jeg på netværk. Jeg havde overset, at der også stod eksternt
drev.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-03 14:25

Hej Henrik

Jeg har ingen erfaringer med Belkin, men derimod har jeg selv købt et par
PowerLogix PowerForce Combo med både USB 1.1/2.0 og Firewire. Kortet er fuldt
Mac OS kompatibelt fra 8.6 (kræver FireWire Support 1.4.3) og til og med OS X.
- Ingen drivere, - ingen ekstra installationer, - bare sæt kortet i og
genstart, så kører det!

Jeg købte dem hos Otherworld Computing i USA for svjh. $55USd + $33,5USd i
fragt. - Jeg mener de stadig har dem til samme pris.

MacAlly laver et tilsvarende kort som PowerLogix, men det er kun med USB 1.1.
Jeg har endnu ikke set, at de er kommet med USB 2.0, men ellers er de lige så
gode som PL kortene, - kører også direkte på Apples systemsoftware fra 8.6.

"Henrik G. Jacobsen" wrote:

> PS. Belkins USB kort er kommet i betragtning p.g.a. prisen, men er der andre
> forslag til fabrikater så er de også velkomne.

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 03-10-03 14:33

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[...]

Nu har jeg som en begyndelse investeret i et Belkin kort til pc-maskinen.
Det er et 4+1 ports pci kort (model F5U220). Det er i hvert fald garanteret
til at kunne køre under Windows fra og med Win98se. Så kan jeg jo ved
lejlighed sætte det i mac'en for at se om det også kan komme til at fungere
der.

I samme forbindelse vil jeg da gerne oplyse lidt om priser på det danske
marked. Elgiganten fører ganske vist kortet, men det er til en pris af 629
kr. Der findes en del steder hvor man kan købe det samme kort i samme
indpakning for 300 + forsendelse. Det synes jeg faktisk er en ganske stor
procentvis forskel i prisen! Og hvis man alligevel skal bruge transporttid
for at komme til en rigtig butik, ja så er der vist ingen tvivl om at det
kan betale sig i mere end een forstand at få kortet bragt lige til døren.