Krukker til overvintering
Fra : Tom Frank

Dato : 28-09-03 22:52

Hej,

Nu er nættene ved at være kolde og temperaturen når ned omkring 0. Hvad skal
man gøre med blomster som Hortensia i krukker ?? Det er nu en rimelig store
Hortensia med 20 -> blomster.

Kan de overvinter ud i den danske vinter og i så fald hvad skal man gør ??
Eller er det bedst at tage dem ind og i så fald hvor skal de overvinter når
man ikke har en lukket terrasse ?? Stuen vil nok være for varmt for den og
entreen er for mørkt, hvad med køkkenet ??

mvh
Tom Frank

Fra : Hanne Bech-Jensen

Dato : 29-09-03 14:42

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in message

> Hvad skal man gøre med blomster som Hortensia i krukker ?? Det er nu en
rimelig store Hortensia med 20 -> blomster. Kan de overvinter ud i den
danske vinter og i så fald hvad skal man gør ?? <

Hej Tom og alle,

Min Hortensia overvintrede i sin store potte helt op af husmuren mod vest.
Der havde jeg samlet de krukker som burde kunne overvintre ude. De fik et
'telt' af grangrene over sig efter jul.
Jeg har aldrig før haft SÅ mange blomster på Hortensiaen som i år, så det må
den have kunnet lide.
Jeg tror jeg vandede den et par gange i løbet af den sene vinter, og de
havde 'telt' på indtil hen i foråret.

Jeg vil lige tilføje at den samme Hortensia har stået i et bed på friland i
et par år, og altid kun haft et par eller ingen blomster... så det var den
sidste chance den fik her...

Hilsen,
Hanne, Glostrup