Tax-free
Fra : Søren Busk Andersen

Dato : 10-04-01 15:34

Er der nogen som ved hvordan Tax-free virker.
Vi rejser meget i Polen, hvorfor jeg gerne vil vide om
beløbet skal hæves inden udrejse fra Polen, eller kan
hæves her i landet.

M.V.H.
Søren.

Fra : Jonas

Dato : 12-04-01 10:13

"Søren Busk Andersen" <hyllebjerg@image.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved hvordan Tax-free virker.
> Vi rejser meget i Polen, hvorfor jeg gerne vil vide om
> beløbet skal hæves inden udrejse fra Polen, eller kan
> hæves her i landet.

Hvis du mener indkøb via BLÅ Tax-free ordningen, kan du til enhver tid
købe dine varer i danske butikker. Du får en formular for hvert indkøb
husk pas og din adresse i 3.land. Når du medbringer varen til 3.land gå
først til Toldskranken i Kastrup (lige til højre for indrejse Terminal
3), formularen bliver påstemplet og du kan 2.sal hæve refund-momsen,
denne udgør ikke 20% men ca 16%. Er kontoret lukket udleveret
Toldpersonalet en frankeret kuvert, som du kan poste i den røde
postkasse eller smide den i postkassen på 2,sal. Toldpersonalet spørger
dig om du er frameldt Folkeregistreret, men kræver ikke dokumentation

Hvis du skriver dit Visa/Mastercard nr. på bagsiden af formularen,
bliver momsen indsat på din konto, ellers får du en check 1.månedstid
efter sendt til adressen i 3.land Så jeg vælger ALTID min kontonr.