Ingen varme
Fra : Uffe Holst

Dato : 28-09-03 20:46

Det er begyndt at blive lidt småkoldt, så jeg gik rundt og tændte for
varmen i hele hytten.

Men der kom ikke meget gang i gulvvarmen i badeværelset.

Hvorfor så ikke det? Ligegyldig hvor meget jeg drejer på termostaten,
sker der intet. Kan den have sat sig fast på en eller anden måde?

Hvad gør jeg? Skal jeg have fat i en VVS-mand, eller er det noget, jeg
selv kan klare? Og det kan jo lige indskydes, at jeg nok er alt andet end
en håndværker, skønt jeg gerne ville være det.
--
Uffe Holst

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 28-09-03 21:04

Uffe Holst wrote:
> Hvorfor så ikke det? Ligegyldig hvor meget jeg drejer på termostaten,
> sker der intet. Kan den have sat sig fast på en eller anden måde?

Ja.

> Hvad gør jeg?

Drej termostaten op på maks.

Tag termostaten af, på de fleste skal der lige løsnes en skrue.

Bagved sidder der en lille pind i lyst metal og stikker ud fra noget mørkere
metal.

Bank let på denne pind med en gummihammer, skohæl eller lignende, indtil
pinden komme lidt ud.

Når pinden kan give sig lidt, begynder du at motionere den lidt med
fingerne.

Har du noget syrefri olie kan du give den det. (symaskine olie)

Sæt termostaten på igen.

> Skal jeg have fat i en VVS-mand, eller er det noget, jeg
> selv kan klare?

Det kan du sagtens selv, også med begge hænder i gips.

> Og det kan jo lige indskydes, at jeg nok er alt andet
> end en håndværker, skønt jeg gerne ville være det.

Har du en skruetrækker og et stykke gummi? (Evt. skohæl)

\MK

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-09-03 21:48

In an article of 28 Sep 2003 Morten Klostergaard wrote:

> Det kan du sagtens selv, også med begge hænder i gips.

Tusind tak for hjælpen. Jeg klarede det endog uden at få hænderne i gips.
Det bliver dejligt at træde ud på badeværelsesgulvet i morgen tidlig. Så
mangler jeg bare gulvvarme i soveværelset.

--
Uffe Holst