Røgelsespinde....HJÆLP...!!
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 20:31

Hejsa

Jeg købte for nogle år siden nogle røgelsespinde, eller stave, da det er
sådan nogle tykke nogle, ca. 5-6mm i tykkelse...

Problemet er at jeg ikke kan finde dem igen, jeg har været i forretningen
hvor jeg i sin tid købte dem, men hun havde ikke flere tilbage, og vidste
heller ikke lige helt hvor hun havde fået dem fra...

Pakken er sådan en alm. størrelse, ca. 6cm bred, 1,5cm tyk og 20cm lang,
uden på står fra oven og ned...

Ankit

Sai
Baba

Natural
Dhoop
Sticks

Derunder, nederst på kassen er der et billede af en mand siddende i hvidt
med det ene ben over kors...

Pakken er orange for oven tonende over i gul, der efter igen over i orange
nederst...

På kanten af æsken står :

SAI BABA NATURAL dhoop incense sticks made by fine Sandal Wood Powder and
aromatic roots resins and herbs which Gives sweet smell while burning.
Wholly manufactured in India and Indian Perfumed they are free fron toxic
substance

På den anden kant står :

Ankit Dhoop & Agarbatti Works
Sreerampuram, Bangalore-560021 (India)

Er der en der kan hjælpe mig...???

De har en meget tung og sød duft

På forhånd tak

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 22:34

Bevidst skrev i <news:3f7736fa$0$13237$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Jeg købte for nogle år siden nogle røgelsespinde, eller stave, da det
> er sådan nogle tykke nogle, ca. 5-6mm i tykkelse...

Hvis du finder en forhandler som sælger røgelse, plejer de ofte
at have mange forskellige mærker og dufte, og nogle gange udgår
et mærke så du må dufte dig frem til om du kan bruge et andet.
Jeg kender ikke lige det mærke du har brugt, men er selv glad
for nogle med mærkerne Kashmir og Gopola. Jeg vil tro Ankit er
noget i samme stil.

Det eneste jeg kigger efter (udover duften) er:
Er det den type røgelse hvor pinden også er røgelse og brænder
væk, eller får jeg en sveden træpind inde i midten til sidst.
Generelt foretrækker jeg røgelse på pind fremfor i klumper, og
æteriske olier siger mig ikke noget.

Desværre kender jeg ikke så mange forhandlere af røgelse, men
plejer at hamstre et lager når jeg kommer forbi Jorcks passage
i København (på Strøget).

Men jeg fandt et par links:
http://www.handskemager.com/shop/productinfo.asp?id=595
http://www.dennaturligebutik.dk/product.asp?product=4332
http://www.karma.dk/hip/chillumsroeg.htm

> SAI BABA NATURAL dhoop incense sticks made by fine Sandal Wood Powder

Sandelwood er en meget almindelig duft, så jeg tror ikke den er
svær at få fat i igen selvom du måske ikke lige kan finde en
Ankit pakke.

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 07:22

Hejsa Jane

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message
> [...]
> Jeg kender ikke lige det mærke du har brugt, men er selv glad
> for nogle med mærkerne Kashmir og Gopola. Jeg vil tro Ankit er

Kashmir, Gopola og Ankit, mener du at det er avnet på den duft pindene
har...??

> [...]
> væk, eller får jeg en sveden træpind inde i midten til sidst.
> Generelt foretrækker jeg røgelse på pind fremfor i klumper, og

Der er ikke pinde/træ i disse her, det er pulver presset i stave...

> Desværre kender jeg ikke så mange forhandlere af røgelse, men
> plejer at hamstre et lager når jeg kommer forbi Jorcks passage
> [...]

Har været inde at kigge på linksne, fandt selv den ene, dennaturligebutik,
men er ikke
sikker på at de har de rigtige pinde, men har stadig et stykke af en
pind/stav tilbage,
så jeg har den at tage med rundt for at finde den rigtige duft...

> Sandelwood er en meget almindelig duft, så jeg tror ikke den er
> svær at få fat i igen selvom du måske ikke lige kan finde en
> Ankit pakke.

Ja, det kan jeg også se at det er, men der er jo tilsat nogle dufte ud over
sandal wood, det
er jo bare grund-pulveret i pindene, men må jo ud i felten igen, og rundt og
´snuse´ *GG*

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Jane

Dato : 08-10-03 10:27

Bevidst skrev i <news:3f792104$0$13252$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Kashmir, Gopola og Ankit, mener du at det er avnet på den duft pindene
> har...??

Nej det er "producenterne" så vidt jeg kan gennemskue. Jeg har
ikke lige dansk indholdsfortegnelse på mange af dem.

Duftene hedder ting som jasmin, black magic, cocnonut, rice
og så videre. Personlig er jeg ikke så glad for sandelwood.

> Der er ikke pinde/træ i disse her, det er pulver presset i stave...

Det er også mine favoritter. Jeg hader når der er en pind til sidst.
Men jeg syntes det er ret umuligt at få pindeløs røgelse (hvis du
finder en sælger må du gerne smide et link retur så jeg måske også
vil bruge den butik). Til gengæld kan man så få "klumper" af røgelse
der skal stå på en tallerken i små toppe nogle gange, har du prøvet
dem?

God jagt!

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 19:58

Hejsa Jane

> Duftene hedder ting som jasmin, black magic, cocnonut, rice
> og så videre. Personlig er jeg ikke så glad for sandelwood.

Ja, men der står jo også at der er tilsat anden duft, der står "made by fine
sandal ood powder and aromatic roots and herbs"

Der står bare ikke hvilke...;-((

> [...]
> vil bruge den butik). Til gengæld kan man så få "klumper" af røgelse
> der skal stå på en tallerken i små toppe nogle gange, har du prøvet

Nej, har ikke prøvet dem, men kender dem godt, har en god ven som har brugt
dem...kan godt være jeg skulle stikke snuden i dem en dag...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Dennis

Dato : 16-11-03 16:51

Hej
Midt råd til dig er at bruge æteriske olier som Sandeltræ olie, Vestind.
eller andrer, prøv dette link. http://www.sanserum.dk/ae.htm med priser og
prøv dette med vejledning http://www.sanserum.dk/Aeteriske_olier.htm Ved at
bruge æteriske olier, så kommer du aldrig ud for ikke at kunne finde et sted
at købe dine dufte, da disse forhandles over alt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:07

Hej Dennis

Det vil jeg da helt sikkert prøve at stikke 'snuden' i...

Takker for svaret'

Mvh

Carsten, Esbjerg