Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til IXUS400 - NiMH / Lithiumion
Fra : Anne Marie

Dato : 28-09-03 18:28

Hej.

Er ved at beslutte mig for en forhandler af Canons IXUS 400 digitale kamera.

www.Proshop-direkte.dk leverer med et NiMH batteri samt dansk manual.
www.Itbutikken.dk leverer med et Lithiumion batteri og uden manual.

Kan man f.eks. købe fra Proshop, købe et lithiumion batteri til daglig brug,
og have det medfølgende MiNH batteri som back-up?
Kan Kameraet køre på begge slags, eller er der forskellige versioner af
kameraet til forskellige batterier??

Når forhandlere ikke skriver hvilke RAM kort der medfølger, er der så et
standard fabrikat der normalt er med? F.eks. Sandisk e.lign.?

Tak for hjælpen.
Hilsen Anne Marie

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-03 20:14

Anne Marie <NA@NA.DK> wrote:

> [...]
>
> Når forhandlere ikke skriver hvilke RAM kort der medfølger, er der så et
> standard fabrikat der normalt er med? F.eks. Sandisk e.lign.?

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at der er tale om en skrivefejl.
Ixus 400 bruger et opladeligt specialbatteri af Lithium-ion typen. Der
findes uoriginale batterier, men jeg kan slet ikke forestille mig, at
nogen vil lave et NiMH batteri til det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik S.

Dato : 28-09-03 20:50

Prøv www.batterier.dk

Har købt til mit Ixus 330 hos dem. Fri levering - rimelig pris og god
kvalitet. Er meget tilfreds. (Og nej - har ingen kommerciel interesse
i firmaet...)

Hilsen Henrik

Fra : Biker-Torben®

Dato : 29-09-03 11:02

"Anne Marie" <NA@NA.DK> wrote in message
> [...]
>
> Når forhandlere ikke skriver hvilke RAM kort der medfølger, er der så et
> standard fabrikat der normalt er med? F.eks. Sandisk e.lign.?

Jeg har selv lige købt den samme kamera hos www.digital4u.dk/ - prisen var
lav, fordi de får kameraet fra importør i Tyskland. Derfor var der heller
ingen dansk manual, kun en tysk. Men jeg fik oplyst et link til den engelske
manual i pdf-format. Det var fint nok for mig. Pris: 3.995 kr.
Der fulgte et Lithiumion-batteri med - har selv købt et originalt batteri
fra Canon ekstra.
Der fulgte et 32 MB kort med - der stod vist nok Canon på kortet... Har selv
investeret i et 512 MB Ultra kort fra Sandisk - virkede lidt overdrevet i
starten, men den ekstra plads kan man sagtens bruge...

Venlig hilsen
Torben

Fra : Ragna

Dato : 29-09-03 12:04

Anne Marie skrev:
> Er ved at beslutte mig for en forhandler af Canons IXUS 400 digitale
>kamera.

Nu kender jeg ikke den aktuelle pris på nettet for Ixus'en, men har du set,
at Merlin har Ixus 400 til 3999- i denne uge?
Jeg kan forøvrigt anbefale dig kameraet, som jeg har haft i 3-4 måneder nu,
og jeg har kun haft glæde af det på alle måder.

--
Venlig hilsen, Ragna