Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-V1
Fra : Pico

Dato : 28-09-03 18:14

Så er jeg også begyndt at tænke på at købe et digentalkamera.
Efter at have overvejet hvad jeg ønsker er jeg kommet til den overbevisning
at jeg har et par analoge spejlrefleks og målsøgerkamere så for at have
det digentale med altid er størrelsen afgørende. Jeg ønsker også at kunne
bruge en ekstern blitsh, ergo blitshsko. 5 megapicle er også et krav. Video
sekvenser skal også være muligt. Har prøvet et par af dem i DVD efter jeg
havde ændret til SVCD, gav udmærket kvalitet.
Jeg er så nået frem til at Sony Cyber-shot DSC-V1 opfylder kravene. Jeg
har været hos fotohandlere og prøve det i virkeligheden, har læst om det
på nettet og de værst kritikpunkter er det korte bateritid og at LCD skærmen
ikke er svingbar, men er der andre ting jeg har overset ?
Jeg har læst den tråd Michael Peter Jensen har fra 21/9, starten var udmærket,
men der blev hele tiden henvist til andre kamera, der var ingen erfaringer med
Sony DSC-V1, er der ingen af jer der kender det ?
Jeg er egentlig mest interesseret i "negative" erfaringer, men selvfølgelig også
hvis nogen har positive.

Ked af den lange meddelelse, men det er lige før jeg går ud og køber.

Pico

Fra : Niels E. Jensen

Dato : 28-09-03 18:57

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
selvfølgelig også
> hvis nogen har positive.
>
> Ked af den lange meddelelse, men det er lige før jeg går ud og køber.

Det er måske ikke det svar du søger, men Canon G5 har svingbar skærm, og
meget god batteritid, og et par andre fordele synes jeg. Plus den har alt
det du efterlyser.
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

Nu har jeg ikke set de andre svar, men har du tjekket edbpriser, hvis du
vælger kameraet direkte, er der også bedømmelser på.
http://www.edbpriser.dk

Pricrunner har også bedømmelser
http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/148137/reviews

Mvh. Niels

Fra : Morten Bested

Dato : 28-09-03 20:15

Hvis størelsen ikke har den store betydning ville jeg nok også overveje G5
(eller måske G3), som har:
-Større skærm (1,8" + et ekstra på toppen) som er "svingbar"
-hurtigere/mere lysfølsom optik (2.0 - 3.0 hvor V-1 starter på 2.8)
-mulighed for at sætte en ekstra linse på (ekstra vidvinkel, tele, makro
osv)
-MEGET bedre batterilevetid
-Compact flash som er billigere
-fjernbetjening (ved ikke hvor nødvendigt det er, men er da en fix lille
ting :)
-Makro der kan gå tættere på
-Hot shoe til flash, så kan du fx. kan sætte canons 420EX på (ved godt at
V1'eren også har, men jeg er ikke sikker på hvilke der virker hertil.

Og så nogle andre småting :)

Fra : Pico

Dato : 28-09-03 21:37

Morten Bested wrote:

Tak for begge svar.
De sider og de kamere i anbefaler, Canon G 5, har jeg overvejet
og besøgt siderne, men den største anke for mig er størelsen,
så kunne jeg ligeså godt købe en Canon EOS 10D eller en 300D
når den kommer, mine objektiver ville passe

Jeg håber på der er nogen der har Sony DSC-V1 og vil dele deres
erfaringer. Det jeg hidtil har fundet er overvejende positivt, men ...
Pico

Fra : Morten Bested

Dato : 29-09-03 13:21

Størrelsen på G5 er nu ikke tæt på EOS10D, men du har ret - det er ikke et
ultra kompakt kamera. Men til gengæld får man en del ekstra.

Alle kameraer har dårlige sider, også V-1 ... største problem er memory
stick, men hvis du kan leve med det, så køb det!! ikke alt den bekymring

Fra : Pico

Dato : 29-09-03 23:07

Morten Bested wrote:
> Størrelsen på G5 er nu ikke tæt på EOS10D, men du har ret - det er
> ikke et ultra kompakt kamera. Men til gengæld får man en del ekstra.

Ja, men det er lovligt stort til "lommen".

> Alle kameraer har dårlige sider, også V-1 ... største problem er
> memory stick, men hvis du kan leve med det, så køb det!! ikke alt den
> bekymring

Memory stick er egentlig ikke noget problem, de er bare dyre og som fruen siger
"det er kun en gang"
Jeg er holdt op med at være bekymret, har købt det.

Tak til både dig og lotte for jeres svar.

Fra : Ricki Korsholm

Dato : 30-09-03 17:07

"Pico" <IPdata@mail.dk> wrote in message

> [...]
siger
> "det er kun en gang"
> Jeg er holdt op med at være bekymret, har købt det.

Nu må du endeligt huske at lade os høre om dine erfaringer med V1'eren. Også
gerne nogle testbilleder...

/Ricki

Fra : Pico

Dato : 30-09-03 21:26

Ricki Korsholm wrote:
> "Pico" <IPdata@mail.dk> wrote in message
>
> Nu må du endeligt huske at lade os høre om dine erfaringer med
> V1'eren. Også gerne nogle testbilleder...

Nu har jeg været ude og prøve det i dag både udendørs, dejligt vejr,
og på Nationalmuseet for at teste ved forskellige sitatuioner, men kun
på 3.1 megapicel da det medfølgende Memery Stik kun er på 32 MB.
Når jeg har fået et støre kort skal den have hele armen.
Der er 2 prøver på nedestående adr. De er lige ud af kameret med
indstillingen 3.1 megapicel og standard, altså den 6 bedste opløsning
som der er mulighed for. Jeg har kun indlæst det i Photoshop og
gemt i 20 % jpg til web. Jeg er ganske godt tilfreds med kvaliteten.

http://home20.inet.tele.dk/pico/xp/Nydamskibet.jpg

http://home20.inet.tele.dk/pico/xp/Christiansborg.jpg
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 16:34

Pico skrev i <news:bl7h6s$8cp7d$1@ID-184913.news.uni-berlin.de,>:

> Jeg håber på der er nogen der har Sony DSC-V1 og vil dele deres
> erfaringer. Det jeg hidtil har fundet er overvejende positivt, men ...

Min kæreste købte et Sony DSC-V1 i juli og han er vældig tilfreds.
Han ville gerne have et ligeså godt kamera som mit F-707, blot i
lommestørrelse og det mener han at have fået.
--
Mange hilsner
Lotte M

Galleri Lottes point of view: http://www.lotte-m.dk/foto/