Hvor sælges brugte Mac's med moms kvitteri~
Fra : Brian Binnerup

Dato : 28-09-03 16:01

Hejsa.

Er der nogen der ved hvilke firmaer der sælger brugte Mac's med moms
kvittering, så momsen kan trækkes fra?

Jeg står og skal bruge en Mac til web-test i min enkeltmandsvirksomhed, og
syntes det er lidt overkill at købe en sprit ny - køber man en brugt privat
er der ingen moms at trække fra, og så er pointen med brugt typisk væk.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Michael Holm

Dato : 28-09-03 16:23

Brian Binnerup <brian@NOSPAMbinnerup.dk> wrote:

> [...]
> er der ingen moms at trække fra, og så er pointen med brugt typisk væk.

ofte har de forskellige forhandlere noget gammelt at sælge ud af...ring
rundt !
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas (8260)

Dato : 28-09-03 16:24

www.macpartner.dk

Fra : Thomas (8260)

Dato : 28-09-03 16:26

I øvrigt er brugte ting, mig bekendt, momsfritaget.

Thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-09-03 19:33

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> I øvrigt er brugte ting, mig bekendt, momsfritaget.

Nej da! Hvis maskinen er købt af en virksomhed, pålægges der moms ved
salget.

Det har intet med om den er brugt eller ej at gøre.

Hvis den er købt af en privat, kan man i princippet ikke fratrække moms.
Men man kan jo gøre det alligevel for det er da det mest rimelige - der
er jo betalt den samme moms ved et oprindelige køb!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-03 09:43

> [...]

> er der ingen moms at trække fra, og så er pointen med brugt typisk væk.

Fona, Herlev Midtpunkt, nedlægger sin Macafdeling og giver 10% på
udstillingsmodeller.
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Per Madsen

Dato : 29-09-03 11:28

> [...]

> er der ingen moms at trække fra, og så er pointen med brugt typisk væk.

ElectriCity i Odense har en iMac DV Snow til 4400,-...de har tel. 65 93
06 24. Ellers kan du evt. ringe til OfficeLine, - de har af og til brugt
udstyr tilsalg.
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.