valuta tyrkiet
Fra : claus v

Dato : 28-09-03 14:42

hej gruppe om 5 dage går turen til alanya

er der nogen der lige har været der og som kan sige for eller imod at tage
euro med derned istedet for danske eller er det ligefedt om det er det ene
eller andet

her tænker jeg på da jeg var der for et år siden reklamerede mange
restuaranter med priser i euro

feks kostede en øl nogen steder en euro betalte man i danske ville de
somregel have mere for den

claus v

Fra : Peter Kjær

Dato : 28-09-03 15:27

> feks kostede en øl nogen steder en euro betalte man i danske ville de
> somregel have mere for den

Hej Claus,

Derfor ligger trikket i at tage DKK med derned, og så veksle dem til Lira
dernede. Så får man jo også prøvet fornemmelsen af at være mangemilionær :)

--
Ses,
Peter

Fra : claus v

Dato : 28-09-03 19:13

> Derfor ligger trikket i at tage DKK med derned, og så veksle dem til Lira
> dernede. Så får man jo også prøvet fornemmelsen af at være mangemilionær
:)

jeg bliver vel også "millionær" hvis jeg veksler euro til lira
det jeg fiskede efter var om ikke de hellere ville have euro end lira som
betaling

da vi var dernede sidst havde vi kun dkk med men næsten alle steder var
priser opgivet i euro

claus

Fra : Peter Kjær

Dato : 29-09-03 16:34

> da vi var dernede sidst havde vi kun dkk med men næsten alle steder var
> priser opgivet i euro

Min erfaring er at der er en vis tendens til at runde lidt op når vi taler
Euro, hvis det ikke lige er en storfadøl man skal købe, den syntes jeg tit
de bruger som en "lokke due" og så er resten lidt dyrer....men som sagt det
er min mening og mine erfaringer, og der er jo stor forskel fra sted til
sted.