sikkerhed i e-smith
Fra : MBJ

Dato : 28-09-03 12:06

Hej !!
Er der nigen der har kendskab til ovenstående ?? er bekendt med at port 53
er åben, er der andet man skal vre på vagt overfor....

svar gerne pr. mail...

Mich.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-09-03 12:28

On Sun, 28 Sep 2003 13:06:13 +0200, "MBJ" <mbj@itnettet.dk> wrote:

>Hej !!
>Er der nigen der har kendskab til ovenstående ?? er bekendt med at port 53
>er åben, er der andet man skal vre på vagt overfor....
>
>svar gerne pr. mail...

Hvorfor det Vi andre vil da også gerne høre om det - det er jo ligesom
det usenet er til for...

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : MBJ

Dato : 28-09-03 13:15

ja da men svaret må da også gerne kommer her, har bare ike mulighed for at
følge grupperne tæt..

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 12:54

In article <3f76c0c7$0$13195$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, MBJ wrote:
> Er der nigen der har kendskab til ovenstående ?? er bekendt med at port 53
> er åben, er der andet man skal vre på vagt overfor....

Er det ikke blot en linux distribution?

Hvordan er din konfiguration?

> svar gerne pr. mail...

Nix.

Fra : MBJ

Dato : 28-09-03 13:09

Standard installation af MITEL SME web/mailserver ver. 5.6 update 5.
standard konfigurationen er dog lukket for al adgang der kan lukkes for i
web-admistrationsmodulet.
Den er komfigureret som server-only (ikke gataway)

Mich.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 19:21

In article <3f76cf92$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, MBJ wrote:
> [...]
> web-admistrationsmodulet.
> Den er komfigureret som server-only (ikke gataway)

Hvordan kommer web og mail trafik ind via port 53?

Du må gerne bruge noget mere tid på dine spørgsmål.

Fra : Klaus

Dato : 28-09-03 15:51

MBJ wrote:

> [...]
> Er der nigen der har kendskab til ovenstående ?? er bekendt med at port 53
> er åben, er der andet man skal vre på vagt overfor....

Jeg kender ikke den Linux-distribution (bruger selv Mandrake) men jeg har
læst SLUGs dokument om sikkerhed, det burde kunne svare på dit spørgsmål
om, hvad man skal være på vagt overfor. Her er et link:
http://www.sslug.dk/artikler/Linux_sikkerhed/

--
mvh. Klaus Eriksen
www.aigis.dk