/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CB750F2 ? hmm....
Fra : Lasse Madsen


Dato : 28-09-03 11:54

Hej !

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med...

Min motor (CB750E2240801) er i.f.ø. nettet en K3 men min registreringsattest
siger at det er en CB750F2 med stelnummeret 1012862 (dette kan jeg ikke
tjekke da nummeret er næsten umuligt at se) men slår jeg op på nettet
(http://www.hondachopper.com/timeline.html) viser det at stellet er fra en
alm CB750 fra ca 69-70 og at min motor ikke er en F2 men en K3 .... hmm...
øv !

Jeg har en anden motor (ikke hel) med stelnummer CB750GE1010818 dette passer
bedre med en F2 ... så jeg er jo nok blevet lidt snydt

Nå er det så jeg tænker ... mit stel er fra en alm CB750 fra 69-70 min motor
er en K3 fra 1973 men min registreringsattest siger CB750F2 fra ~78 burde
jeg ikke gøre opmærksom på dette til motorkontoret så jeg kan få den
"nedgraderet" på papiret til en CB750 69' så den er tættere på veteran og
billigere i forsikring end F2 modellen ?

Ydermere er motoren utæt mellem topstykket og cylinderen nu står jeg så og
skal købe et pakningssæt til den skal jeg så have et komplet sæt til en

CB750F2 eller en CB750K1-K6 ?

Hvis jeg har pakningssættet hvor mange arbejdstimer ligger der så i at
skifte pakningen mellem topstykket og cylinderen og evt. pakningen mellem
motoren og cylinderen ?
(så jeg kan regne værkstedsprisen ud) hvilke værksteder i Nordjylland er
gode til at gøre dette på denne model ?

M.v.h.
Lasse Madsen




 
 
Hans Paulin (28-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 28-09-03 12:34

Lasse Madsen wrote:

> Ydermere er motoren utæt mellem topstykket og cylinderen

....sveder / drypper den i venstre side?

....vær opmærksom på de "lakridser", der ligger nede under knastakslen -
jeg mener, du skal ha knastaksel-bukkene af for at se dem - men det er
en evighed siden jeg sidst ragede i en sådan motor...

....ydermere mener jeg, at der kan være forskellige utætheder i bunden af
de gevindhuller, som bruges, når man spænder ventildækslet på - overvej,
om du skal ha noget pakningsmasse ned i dém, inden du skruer dækslets
skruer i...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286




Lasse Madsen (28-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 28-09-03 16:38

> ...sveder / drypper den i venstre side?

Lige præsis :)

> ...vær opmærksom på de "lakridser", der ligger nede under knastakslen -
> jeg mener, du skal ha knastaksel-bukkene af for at se dem - men det er
> en evighed siden jeg sidst ragede i en sådan motor...

Takker

> ...ydermere mener jeg, at der kan være forskellige utætheder i bunden af
> de gevindhuller, som bruges, når man spænder ventildækslet på - overvej,
> om du skal ha noget pakningsmasse ned i dém, inden du skruer dækslets
> skruer i...

Mange tak

M.v.h.
Lasse madsen



Armand (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-03 01:34


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:bl6v9j$2nkq$1@news.cybercity.dk...
> > ...sveder / drypper den i venstre side?
>
> Lige præsis :)
>
> > ...vær opmærksom på de "lakridser", der ligger nede under knastakslen -
> > jeg mener, du skal ha knastaksel-bukkene af for at se dem - men det er
> > en evighed siden jeg sidst ragede i en sådan motor...
>
> Takker

Jeg tror at Lasse antyder at det ikke nødvendigvis er bundpakningen der
lækker, men at det er omtalte steder hvorfra at der siver olie langs
stagboltene og ud i højde med motorblokken (??LASSE!!)!
Så vær lige sikker på dét inden at du investerer/monterer et pakningssæt!

Omkring stelnummer-balladen:For nyligt har der været en tråd omkring et
endog meget mystisk stelnummer, som alle andre (læs: D.F.M.) end
myndighederne tvivlede på, så dels tror jeg at etaten ikke kan hjælpe, hhv.
ikke forstår problemet, og derudover nærer jeg som dansker en medfødt frygt
for at vække den store T&S-trold!


--
Armand.





Hans Paulin (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 07-10-03 07:59

Armand wrote:

> Jeg tror at Lasse antyder at det ikke nødvendigvis er bundpakningen
> der lækker, men at det er omtalte steder hvorfra at der siver olie
> langs stagboltene og ud i højde med motorblokken

....dét, jeg så for mig, var en utæthed omkring toppakningen, hvor min CB
netop "svedte" lidt voldsomt - hovedparten af lækken stammede fra de
omtalte "lakridser", der af værkstedet *netop* ikke var blevet skiftet i
forbindelse med den ompakning, jeg havde betalt i dyre domme for...

....hvilket faktum på den anden side satte skub i min skruekarriere...

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


H. C. Nissen (28-09-2003)
Kommentar
Fra : H. C. Nissen


Dato : 28-09-03 19:40

On Sun, 28 Sep 2003 12:54:24 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Hej !
>
>Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med...
>
>Min motor (CB750E2240801) er i.f.ø. nettet en K3 men min registreringsattest
>siger at det er en CB750F2 med stelnummeret 1012862 (dette kan jeg ikke
>tjekke da nummeret er næsten umuligt at se) men slår jeg op på nettet
>(http://www.hondachopper.com/timeline.html) viser det at stellet er fra en
>alm CB750 fra ca 69-70 og at min motor ikke er en F2 men en K3 .... hmm...
>øv !

Der er en del der tyder på at det er en K3 motor med det motornummer.
Alle F2 motorer starter med motornummer CB750GE-1xxxxxx. Forskellen er
bl.a. mere effekt (73 hk i stedet for 67 hk), større ventiler,
kraftigere knastkæde og ændret knastaksel, hårdere ventilfjedre, anden
type stempler, kraftigere koblingsfjedre mm.
Desuden er motoren originalt malet sort, og karbureringen er forsynet
med acc. pumpe. Den sidder som en ekstra dims bag den 2. karburator.

Stellet er temlig sikkert et F2, men du er næsten nødt til at grave
stelnummeret frem for at være sikker. F2 starter med CB750G1xxxxxx. Ud
fra nummeret er den registreret 1. gang medio 1978.


mvh.

/ HCN

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste