Flere adressebøger, hvordan ?
Fra : Johnny Louis

Dato : 28-09-03 11:30

Kan man have flere uafhængige adressebøger på samme computer (Samme
bruger).
Jeg har forsøgt om det var muligt at lave en Forretnings adressebog og
en Privat adressebog men de henter listen samme sted så det er ikke
lykkedes mig.

Hvordan gør jeg ? (Helst en simpel og nem løsning). HJÆÆÆLP.

Johnny Louis

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-09-03 11:45

In dk.edb.mac, Johnny Louis wrote:

> Hvordan gør jeg ? (Helst en simpel og nem løsning). HJÆÆÆLP.

Opret en gruppe i AddressBook?

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-09-03 12:21

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Opret en gruppe i AddressBook?

Jeg skal helst have de 2 adressebøger helt skilt ad.

Johnny Louis

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-09-03 13:27

Johnny Louis wrote:

> Jeg skal helst have de 2 adressebøger helt skilt ad.

Så skal du bruge et tredjeparts adressebogsprogram.

   "The ships hung in the sky
   in much the same way that bricks don't."

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-09-03 16:19

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Så skal du bruge et tredjeparts adressebogsprogram.

Det er jeg ikke meget for da det er det jeg har gjort i mange år.

Hvis nu jeg oprettede en ekstra bruger kræver det så at jeg genstarter
for at åbne hans adressebog eller kan det gøres uden genstart, det kan
jeg ikke lige gennemskue.

Johnny Louis

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-09-03 16:42

Johnny Louis wrote:

> [...]
>
> Hvis nu jeg oprettede en ekstra bruger kræver det så at jeg genstarter
> for at åbne hans adressebog eller kan det gøres uden genstart, det kan

Nej, det kræver at du logger ud, ikke genstarter. Men i dit tilfælde
resulterer det i samme besvær.

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Michael Holm

Dato : 28-09-03 18:29

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Jeg skal helst have de 2 adressebøger helt skilt ad.

hvorfor ? jeg har 7 forskellige grupper det fungere upåklageligt :)
hvad er fordelen ved at havde 2 helt adskildte for dig ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-09-03 19:36

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> hvorfor ? jeg har 7 forskellige grupper det fungere upåklageligt :)
> hvad er fordelen ved at havde 2 helt adskildte for dig ?

Fordi den ene adressebog deler jeg ud med rund hånd og det er jeg jo
ikke interesseret i at gøre med min private adressebog.

Johnny Louis

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-09-03 23:23

Johnny Louis wrote:

> Fordi den ene adressebog deler jeg ud med rund hånd og det er jeg jo
> ikke interesseret i at gøre med min private adressebog.

Ikke forstået. Hvordan deler du ud med rund hånd af din adressebog? Er
den offentlig tilgængelig eller deler du ud af din til andre brugere
på maskinen?

Hvis du prøvede at forklare hvad det var du ville undgå, ville du nok
få nogle mere konstruktive forslag.

   "Calm down. It's only ones and zeros."

Fra : Johnny Louis

Dato : 29-09-03 01:10

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Hvis du prøvede at forklare hvad det var du ville undgå, ville du nok
> få nogle mere konstruktive forslag.

Der var såmænd ikke noget jeg ville undgå, jeg har blot i en 12 til 14
år haft 2 adressebøger, en til privat og en til arbejde og om muligt
ville jeg som beskrevet gerne have bibeholdt dette.

Jeg kan forstå at dette ikke er muligt med Apples adressebog og vil
derfor overveje en anden løsning.

Tak for hjælpen.

Johnny Louis

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-09-03 11:54

> [...]

> ville jeg som beskrevet gerne have bibeholdt dette.
>
> Jeg kan forstå at dette ikke er muligt med Apples adressebog og vil

Jeg forstår dig heller ikke, og siger derfor som Jonas Voss: Hvis du vil
have hjælp - hvilket vi meget gerne giver - må du forklare problemet på
en udførlig og forståelig måde
vh Jens

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-09-03 13:22

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg forstår dig heller ikke, og siger derfor som Jonas Voss: Hvis du vil
> have hjælp - hvilket vi meget gerne giver - må du forklare problemet på
> en udførlig og forståelig måde
> vh Jens

Jeg kan ihvertilfælde følge op på ohnnys indlæg:

jeg savner også en sekundær Address Book - jeg har over 500 i min og har
derfor også over 500 i min Sony Ericsson T68i telefon. Imidlertid er der
en del af dem jeg aldrig ringer til, men som jeg gerne vil bevare data
på.

Defor ville det for mig være cool med én Address Book. som jeg oploader
til telefonen og en som jeg bre har til en mail en gang imellem.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-03 14:58

> [...]

> Defor ville det for mig være cool med én Address Book. som jeg oploader
> til telefonen og en som jeg bre har til en mail en gang imellem.

jammen det kan iSync jo sagtens finde ud af !

du laver blot en gruppe med dem du vil havde i tlf. og vælger den i
iSync.

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-09-03 18:40

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> jammen det kan iSync jo sagtens finde ud af !
>
> du laver blot en gruppe med dem du vil havde i tlf. og vælger den i
> iSync.

Damn it Michael - er det rigtigt ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-03 19:22

> Damn it Michael - er det rigtigt ?

2 kolde pils på det !!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-03 19:26

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> 2 kolde pils på det !!

Du kan også vælge at den kun tager dem med tlf. med !
+ du kan vælge hele iCal eller vælge mellem de 4 første (øverste)
kalendere du har (lidt weird at man ikke kan vælge mellem alle ens
kaldendere..)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-09-03 19:37

> [...]

> + du kan vælge hele iCal eller vælge mellem de 4 første (øverste)
> kalendere du har (lidt weird at man ikke kan vælge mellem alle ens

Har du prøvet at rulle i listen? Jeg kan vælge vilkårligt mellem mine 7
kalendere!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-03 19:59

> Har du prøvet at rulle i listen? Jeg kan vælge vilkårligt mellem mine 7
> kalendere!

I iPod kan jeg vælge, via at rulle, alle kaldendere (jeg har 9 men
på t68i og t610 kan jeg kun vælge de 4 som nævnt ingen rulning :)
hvilken tlf. har du ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-10-03 19:29

> I iPod kan jeg vælge, via at rulle, alle kaldendere (jeg har 9 men
> på t68i og t610 kan jeg kun vælge de 4 som nævnt ingen rulning :)
> hvilken tlf. har du ?

En t39 hvilket jo i disse dage er en gammel svend!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-03 19:32

> En t39 hvilket jo i disse dage er en gammel svend!

men den kan dog åbenbart mere end de nye svende
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-10-03 21:55

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> men den kan dog åbenbart mere end de nye svende

Tja, på min nyindkøbte T68i kn jeg også vælge alle mine 7 kalendere.
Til gengæld bliver tidspunkterne ændret i telefonen, således at den
mener jeg skal møde på seminariet kl. 6 nogle dage.
/Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-03 22:22

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> [...]
> Til gengæld bliver tidspunkterne ændret i telefonen, således at den
> mener jeg skal møde på seminariet kl. 6 nogle dage.

Det er da weird...måske skal jeg prøve at slette dem i iSync og synce
forfra...
det med tiden der kan du indstille et eller andet med tidzone el. noget
i den duer så passer klokken :)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-10-03 22:52

> [...]

> forfra...
> det med tiden der kan du indstille et eller andet med tidzone el. noget
Det er også lidt weird at jeg skal indstille tidszonen til GMT+2 og
sommertid før den passer, ligger København ikke i GMT+1?

/Thomas

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-10-03 22:00

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> men den kan dog åbenbart mere end de nye svende

Tja, på min nyindkøbte T68i kan jeg også vælge alle mine 7 kalendere.