Fedtprocent vægte
Fra : Faithless

Dato : 28-09-03 10:13

Hey

Er der nogle her, som kender til en test af de forskellige fedtprocent
vægte. Hvis du har gode erfaringer med et bestemt mærke, vil jeg meget gerne
høre hvilket.

Jeg overvejer at købe sådan en vægt, fordi jeg på trods af 5 dages træning
om ugen, ligger stille i vægt. Jeg ved godt at fedt%vægtene har en tendens
til at måle for høj fedt%, men det betyder ikke noget for mig hvis den bare
gør det hver gang. Det jeg er interesseret i er forskellen mellem de 2
målinger, så jeg kan følge udviklingen.

Håber at høre fra jer.
Thomas (c;

Fra : Rap

Dato : 29-09-03 19:37

Rowenta's er super.....

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 14-10-03 10:22

"Rap" <rap@sol.dk> wrote in message news:zW_db.238$Bb4.5@news.get2net.dk...
> Rowenta's er super.....

<SNIP>
Hejsa Rap

Hvilken model, pris og hvor kan man købe den. Har fundet noget info på
rowenta.co.uk, men er den de ekstra penge værd kontra en fra Tanita???

Evt hvad synes du der er super ved den, skal selv ud og invistere i en
stabil og god vægt, med fedtprocent mulighed.

På forhånd tak
Steffen

Fra : Kim Grandjean

Dato : 03-10-03 16:56

Faithless wrote:

> Er der nogle her, som kender til en test af de forskellige fedtprocent
> vægte. Hvis du har gode erfaringer med et bestemt mærke, vil jeg
> meget gerne høre hvilket.

Ingen tests jeg kender til. Skal man have der er blot nogenlunde ordentligt til
alm. personligt brug, er der vist ikke noget alternativ til Tanita. Det er dem
som bliver brugt som guldstandarden indenfor bioimpedansmålere til private. Det
er også dem (i lidt mere professionelle udgaver) som står i de fleste
fitnesscentre. Jeg købte i sin tid min egen på www.scalesexpress.com, men jeg
tror du kan købe dem gennem www.go-motion.dk idag.

Hvis du er villig til at bruge tiden på at lære at bruge den, er en tang til at
måle hudfolder (tykkelsen af underhudsfedtlaget) mere præcis, men det kræver
altså noget arbejde og præcision. Til gengæld kan det gøres billigere.

I øvrigt vil du sikkert finde mere info ved at google engang:

http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=fedtprocentm%E5ler&sa=N&ta
b=wg&lr=

Venligst
Kim