Ulykker..
Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 28-09-03 09:23

Er det mig der er helt forkert på den eller...

Men jeg synes at kunne se flest poster om ulykker først og sidst på året...

Måske hænger det sammen med at man "glemmer" at det er koldt både i starten
af sæsonnen og i slutningen, og måske køre som man ville gøre på en god
sommerdag, på trods af at temperaturen ligger ret lavt..

Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.
december ??!?!?!

Det slog mig bare lige...

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-09-03 10:33

> [...]
> starten af sæsonnen og i slutningen, og måske køre som man ville gøre
> på en god sommerdag, på trods af at temperaturen ligger ret lavt..

Ja, våde blade på vejen er f.eks. ikke sjove at komme i kontakt med.

> Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.
> december ??!?!?!

Hvem er 'man'? Jeg må da køre hele året, hvis jeg ville.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 28-09-03 19:08

> Hvem er 'man'? Jeg må da køre hele året, hvis jeg ville.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
xxxxxxxxxxxxxxxx

Det gør jeg da også, men når der begynder at lægge frost på gader og
stræder,
så trækker jeg kun trædecyklen frem

Fra : Armand

Dato : 28-09-03 05:02

Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en

> Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.
> december ??!?!?!

Øhehh?
Man må da stadig køre motorcykel hele året - Ikke?

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-09-03 12:49

Armand wrote:
> Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en

> Øhehh?
> Man må da stadig køre motorcykel hele året - Ikke?

Altså, når vi ikke engang selv kan holde styr på, hvornår vi må køre,
hvordan skulle de stakkels bilister så kunne?

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-09-03 19:07

> [...]
> af sæsonnen og i slutningen, og måske køre som man ville gøre på en god
> sommerdag, på trods af at temperaturen ligger ret lavt..

Ja, men kulde kan jo godt påvirke ens opmærksomhedsevne og er man først
blevet "ispind", så fremmer det let lysten til at hurtigt komme frem til
destinationsstedet... hvilket jo /kan/ være uheldigt. Personligt synes jeg,
at det er en god idé, at man lige tager hensyn til, hvad man kan overkomme.

> Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.
> december ??!?!?!

Hmm! - I år må man da køre frem og til-og-med den 31. December!
Men ellers nej... Jeg tror, at de vender sig til det; Problemet kommer
først, når sneen og isen forsvinder i februar og de tohjulede atter skal ud
på vejene efter flere måneders pause.

Hilsen
Lars

Fra : Finn Andersen

Dato : 29-09-03 09:42

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men ellers nej... Jeg tror, at de vender sig til det; Problemet kommer
> først, når sneen og isen forsvinder i februar og de tohjulede atter skal

Der er kun en fast dag i år jeg ikke må køre, det er der nok også næste år,
(samme dag) hvis jeg når så langt.

Det var bare det jeg ville sige..... hej

MVH Finn XV750 :-|´

Og...... Be carefull out there.... "de er efter os"
Vi ses lige pludseligt...

Fra : Benz...

Dato : 29-09-03 08:08

> Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.
> december ??!?!?!

Det er et forsikrings spørgsmål.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 29-09-03 09:00

> Det er et forsikrings spørgsmål.
>
> --
> mvh Benz... R6 millennium
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ved det godt... spørgsmålet gik mere på, om det er sandt at der er flere
ulykker forår og efterår...

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-09-03 21:09

On Mon, 29 Sep 2003 09:59:59 +0200, "Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen"
<jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> wrote:

Hej Jon.

>Ved det godt... spørgsmålet gik mere på, om det er sandt at der er flere
>ulykker forår og efterår...

Hvis du tager alle uheld med, også de der ikke lander i de officielle
statistikker, tror jeg der er noget om at uheldsfrekvensen i starten
og slutningen af seassonen er højere.
Det vidner de skader der kommer ind på værkstederne om.
Årsagen skal sikkert findes i at i starten af seassonnen er alle godt
"rustne", og i slutningen overvurderer man egne evner samtidig med at
kolde dæk ikke hænger ret godt fast og at alle de sjove sving er fyldt
op med grus, korn eller blade (Se Bagers meget velanbragte løftede
pegefinger angående kolde dæk).
Til gengæld sker de alvorligste uheld sikkert midt på sommeren hvor
der er flest MC'er på gaden og selvtilliden er højest, hvor de skader
der sker i starten og slutningen mest er "plasticskader".
Jeg har prøvet at kigge på danmarks statistik, men der er ikke megen
hjælp at hente

Jeg skal lige pointere at foranstående blot er mine egne
observationer, og på ingen måde er underbyggede.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : anders majland

Dato : 29-09-03 23:07

> Jeg skal lige pointere at foranstående blot er mine egne
> observationer, og på ingen måde er underbyggede.

Rent statistisk er efteråret også farligt for mig på 63000km er 100% af
mine uheld med personskade sket i oktober ...

Ligeledes synes jeg altid det har været pissekoldt når jeg har ventet på
redningshjælp. Der er det statistiske materiale dog noget større, og da
jeg ikke lige har talmaterialet ved hånden kan jeg ikke placere det på
årstider...

/A

Fra : Brian W.

Dato : 29-09-03 08:55

Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen wrote:
> [...]
> på en god sommerdag, på trods af at temperaturen ligger ret lavt..
>
> Eller er det billisterne der glemmer at man må køre helt frem til 1.

Mon ikke er uerfarenhed, eller vovehalse der ryger på røven.... Billisterne
har nok oxo lidt af skylden..Men som mc´sist ved man jo at man skal passe
på, for de andre passer ikke på dig...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen