Varemærkedom - bynet.dk vs itfagbogen.dk
Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-09-03 23:53

Hej Gruppe,

Jeg har (igen igen) modtaget et trusselbrev fra et dansk
advokatkontor. Jeg tror der er nogen der tjener gode penge på at sende
grundløse skræmmebreve til hjemmeside indehavere. Og denne gang mener
jeg ikke de har en sag - jeg har hverken anvendt logo, billeder eller
andet materiale fra firmaet.

De henviser bl.a. til "Sø- og Handelsrettens afgørelser i sagerne
vedrørende bynet.dk og itfagbogen.dk."

Hvor kan jeg finde de domme så jeg kan se hvad de mener? De henviste
også til Melitta sagen (http://tinyurl.com/owhp) som slet ikke kan
sammenlignes med det de mener jeg gør.

Problemet for deres klient er at der på en side jeg hoster anvendes
udtrykket 'bardex enema' ( http://tinyurl.com/owhn /
http://tinyurl.com/owhs ) og de mener det krænker deres klient's
varemærke BARDEX (sådan skriver de det selv alle vegne).

"Bardex enema" er blandt lægfolk i hele verden blevet et generelt
udtryk for en bestemt type enheder, og der refereres derfor ikke
specifikt til klienten som har væremærket BARDEX.

Umiddelbart vil jeg afvise det. Hvilke omkostninger risikerer jeg,
hvis jeg ikke bøjer mig i støvet? Lad mig også slå fast at jeg ikke
har nogen økonomisk vinding ved hjemmesiden, og jeg ikke kan se at de
vil kunne bevise noget økonomisk tab ved brugen af termen "bardex
enema".

De øvrige henvendelser jeg har fået, har drejet som om brug af et logo
og brugen af et produktbillede som jeg ikke kunne spore oprindelsen
af. I begge tilfælde valgte jeg at fjerne artiklerne, men jeg kan ikke
se at de kan vinde denne sag i en dansk ret.

På forhånd tak for hjælpen.
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-02-04 09:02

Jeg fik slet ikke nogen kommentarer på mit oprindelige indlæg,

men nu er advokaten så 5 måneder efter mit svar til dem vendt tilbage
og er ikke tilfredse med det jeg gjorde dengang, nemlig at jeg fik
skrevet en tilføjelse ved ordet de mener krænker et varemærke
(BARDEX).

Det som jeg håber en af de erfarne hoveder herinde kan svare mig på,
er hvilke omkostninger risikerer jeg hvis jeg ikke bøjer mig i støvet?

Lad mig også slå fast at jeg ikke har nogen økonomisk vinding ved
hjemmesiden, og jeg ikke kan se at de vil kunne bevise noget økonomisk
tab ved min brugen af termen "bardex enema".

Selve siderne er ikke engang mine egne, det er nogle jeg hoster for en
amerikansk ven.

På forhånd tak

Nicolai

Jeg citerer lige lidt fra den oprindelige Message
<1p3cnvo3c0mmu5qkt49m7o7p1ffgjirsm6@4ax.com>
(http://tinyurl.com/2g2h7 giver det fulde på Google).