JEG mener nu....
Fra : JoVe

Dato : 26-09-03 19:43

I denne gruppe, som i mange andre, forekomnmer tit udsagn af karakteren "Jeg
mener nu at...." og lign., og så udtaler man frimodigt hvad man mener om
utallige forhold i livet, om utallige forhold om troen, og mange meninger
ytres om alt mellem himmel og jord.

Mange tillader sig endog at udtale hvad de mener om universets skaber og
opretholder, om Gud Herren. Og frimodigt (læs: frækt) udtaler skabningen sin
"mening" om skaberen. Og så bliven debattørerne endog så uenige i deres
meningsudveksling at de i diskussionen om Skaberen bliver uenige, grænsende
til fjendskab, og bruger ukvemsord mod hinanden.

I Guds rige er hverken pluralisme, demokrati eller humanisme - tak og lov
for det!

Der er heller ikke en newsgroup ved benævnelse livssyn.kristendom

Men der er Guds-DYRKELSE!

Ærbødigst
JoVe

Fra : Lyrik

Dato : 26-09-03 23:13

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mener nu at...." og lign., og så udtaler man frimodigt hvad man mener om
> utallige forhold i livet, om utallige forhold om troen, og mange
meninger...<klip>
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Har du nogensinde tænkt på at det du her skriver også netop er DIN MENING?
Hvis Gud ville sige noget så tror jeg at han selv ville kunne tage ordet og
ikke behøver dig som hans talerør.
Du må altså nøjes med at det du skriver får prædikatet: "Din mening"! Du
havde håbet på at det ville blive: "Guds mening"! Desværre må det håb gøres
til skamme.))
Men det er dejligt at du føjer dig til debatten. Men netop så spidse
formuleringer som : "Det jeg siger er Guds mening-basta"! Er netop med til
at opstarte "bombekrigen" og uforsonligheden. Der er brug for et Økumenisk
sindelag for at kunne udveksle meninger i al fredsommelighed.
Man kunne tænke: "Hvad kan jeg sige som opbygger og forsoner, eller udbygger
og oplyser"? I stedet for : "Ve jer i øgleunger"!))
Mener du at Gud har fejlet ved at overlade det til de kristne at formulere
og fortolke ham? Har han fejlet ved ikke at forhindre at noget bliver
misforstået eller fejlfortolket? Eller at folk kommer op at skændes over
Ham?

Hilsen
Jens

Fra : Jane

Dato : 27-09-03 00:14

Lyrik skrev i <news:bl2dko$q38$1@news.cybercity.dk>:

> forsoner, eller udbygger og oplyser"? I stedet for : "Ve jer i
> øgleunger"!))

Jeg lever i håbet om at det med øgleunger bliver til
selv hundende spiser vel smulerne fra deres herres bord...

Jane

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-09-03 07:04

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Jeg lever i håbet om at det med øgleunger bliver til
> selv hundende spiser vel smulerne fra deres herres bord...

Jeg har nu altid foretrukket selv at sidde ved bordet.

Iøvrigt er jeg helt enig med Lyrik, men det kan vel ikke undre?

Mvh.Bodil.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-09-03 14:28

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> utallige forhold i livet, om utallige forhold om troen, og mange meninger

Og det mener du altså er forkert?

> Mange tillader sig endog at udtale hvad de mener om universets skaber og
> opretholder, om Gud Herren.

Det skyldes ene og alene ren ydmyghed over for Gud, at man stiller spørgsmål
ved sin egen og andres opfattelser af Ham. De KAN jo være fejlagtige.

> Og frimodigt (læs: frækt) udtaler skabningen sin
> "mening" om skaberen.

Er du sikker på at det ikke er andres opfattelser af Ham, der bliver talt
imod? Hvis jeg f.eks. hævdede at din Gudsopfattelse er direkte fascistisk,
så ville jeg jo ikke nødvendigvis mene at Gud er fascist, bare fordi DU
altså vælger at opfatte Ham som sådan?

> Og så bliven debattørerne endog så uenige i deres
> meningsudveksling at de i diskussionen om Skaberen bliver uenige,
grænsende
> til fjendskab, og bruger ukvemsord mod hinanden.

Hvad er alternativet? Undertrykkelse af fri debat på grund af en falsk og
påtaget "kæft-trit-og-retning"-holdning, som ellers kun opleves i afsporede
sekter?

Du har - ligesom et par andre debattører herinde - desværre glemt at denne
gruppe IKKE er et sekterisk trossamfund, hvor folk som ikke har "den rette
tro" inkvisitorisk skal bankes på plads, men derimod et frit, demokratisk
forum, hvor både troende og ikke-troende med vist forskellige opfattelser
udveksler meninger og opfattelser.

> I Guds rige er hverken pluralisme, demokrati eller humanisme - tak og lov
> for det!

Hvis du ikke bryder dig om pluralisme, demokrati eller humanisme kan du vist
lige så godt pille af igen, for så har du vitterligt ikke forstået denne
gruppes formål: Du er som sagt IKKE til bønnemøde i din sekt, men deltager
herinde i fri debat. Det er vilkårene.

> Der er heller ikke en newsgroup ved benævnelse livssyn.kristendom
>
> Men der er Guds-DYRKELSE!

Hvorfor opfatter du disse ting som modsætninger? Er det ikke lige lovligt
kunstigt opstillet?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-09-03 16:16

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> writes:

> Der er heller ikke en newsgroup ved benævnelse livssyn.kristendom

Nej, for da kan vi tale sammen direkte, når vi ikke er henne for at
høre Johnny Cash og Alice Cooper spille lovsangs-jam.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,