dirch passer
Fra : Maria Hansen

Dato : 27-09-03 09:55

Jeg skal bruge den "sang" med Drich Passer som hedder "hul i spanden".
Er der nogen herinde som ved hvor jeg kan finde den??

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-09-03 09:54

"Maria Hansen" <maria@SLETfjong.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge den "sang" med Drich Passer som hedder "hul i spanden".
> Er der nogen herinde som ved hvor jeg kan finde den??

Du kan garanteret få en pladeforretning til at bestille den hjem, hvis de
ikke har den. Elap stod bag en del relanceringer af gamle danske sange, så
der er den sikkert at finde et eller andet sted.

/Ulrik.

Fra : Maria Hansen

Dato : 27-09-03 11:36

Nu var det mere fordi jeg kun lige stod og skulle bruge den til en
fødselsdag.

Fra : Troels

Dato : 27-09-03 12:02

> Nu var det mere fordi jeg kun lige stod og skulle bruge den til en
> fødselsdag.

Du kan prøve at tjekke på biblioteket så. De er den stensikkert.

/Troels

Fra : Thomas H.

Dato : 27-09-03 15:10

"Maria Hansen" <maria@SLETfjong.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal bruge den "sang" med Drich Passer som hedder "hul i spanden".

Nåå det gamle covernummer, ligesom alt andet dansk fra 60'erne og 70'erne,
hehe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 00:33

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Maria Hansen" <maria@SLETfjong.dk> skrev i en meddelelse

> Nåå det gamle covernummer, ligesom alt andet dansk fra 60'erne og 70'erne,
> hehe

Det er endda vist oven i købet rigtigt, for faktisk tror jeg at Osvald
Helmuth & Olga Svendsen kom først med den.
Den version kan i øvrigt fås i Bilka lige nu, til små penge.
En 3 cd box til den beskedne sum af Kr 29,95

M.V.H......Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 02-10-03 00:59

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f78c1ed$0$32457
> [...]
> Den version kan i øvrigt fås i Bilka lige nu, til små penge.
> En 3 cd box til den beskedne sum af Kr 29,95

Nej, Benny - det passer ikke helt. Det er virkelig et covernummer,
eller skal vi sige at det er en gammel folkemelodi, der er fornyet.
Oprindelig er det en tysk folkesang fra Hessen (wenn der pot aber nu
en loch hat). I 1960 omskrev Harry Bellafonte den til engelsk og
indspillede den sammen med Odetta og det blev et kæmpehit i de
engelsktalende lande. Og i lille Danmark var det så Preben Kås, der
skrev en dansk tekst til Dirch Passer og Lily Broberg, der lavede den
i ABC-revyen i 1961.
mvh ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-03 15:24

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> engelsktalende lande. Og i lille Danmark var det så Preben Kås, der
> skrev en dansk tekst til Dirch Passer og Lily Broberg, der lavede den

Hej Ole

Du har sikkert ret, jeg opdagede også bare helt tilfældigt denne 3 cd med
Osvald Helmuth i Bilka, og til skallede Kr 30,- så skulle man da være et
nærigt bæst, hvis man ikke tog den med hjem. Der var den så, sammen med Olga
Svendsen, og jeg er ikke klar over, hvilken der kom først. Jeg var ikke så
pokkers gammel dengang ..

M.V.H.....Benny..