Hvad er det?
Fra : zcully

Dato : 27-09-03 22:06

Jeg er lige kommet hjem fra Kreta (øv her er koldt i DK) og der var jeg ude
og spise et par gange. Noget af maden servede de noget grønt til som lignede
grønkål eller spinat. Jeg spurgte tjeneren hvad det var, men han kunne ikke
forklare mig det andet end på græsk. Jeg spurgte om en masse forskelligt
bl.a. spinat, men det var det ikke!!

Nogen der ved hvad det kunne være? Det smagte rigtig godt.

/Zcully

Fra : Andy

Dato : 27-09-03 23:02

Fra : zcully

Dato : 27-09-03 23:43

Jeg kan desværre ikke huske det

"Andy" <andy@andy.net> wrote in message

Fra : kautaq

Dato : 28-09-03 01:58

zcully wrote:

> [...]
> forklare mig det andet end på græsk. Jeg spurgte om en masse forskelligt

Tzatziki?

Tzatziki kan godt ligne en gang grønkål.
Det er yoghurt og agurk blandet sammen med hvidløg
og måske lidt olivenolie. Salt og peber.

Hurtig opskrift:

Hæld en halv liter yoghurt i et kaffefilter og
lad det dryppe af i mindst to timer.

Riv en halv/kvart agurk og vrid vandet ud med
klør fem.

Tilsæt et/to mast og finthakket fed hvidløg og
evt. lidt olivenolie. Smag til med salt og peber.

Mere avancerede opskrifter: kik på nettet.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Anders

Dato : 28-09-03 12:59

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tzatziki?
>
> Tzatziki kan godt ligne en gang grønkål.

Må jeg anbefale en tur til optikeren

Anders