Antal Kcal?
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-09-03 07:19

Er der nogen der ved hvor mange Kcal der er i den daglige kost hos De danske
Vægtkonsulenters program for mænd?

Og ved nogen, hvor mange Kcal man skal indtage mindre end man forbrænder og
udstøder (gennem afføring) for at man kan tabe sig, uden at dette føles
ubehageligt og som en form for faste?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-09-03 08:04

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og ved nogen, hvor mange Kcal man skal indtage mindre end man
> forbrænder og udstøder (gennem afføring) for at man kan tabe sig,
> uden at dette føles ubehageligt og som en form for faste?

Denne her må du kunne vende på hovedet *S*

"For at skabe et kilo fedtvæv kræves der 100 ekstra kalorier om dagen i to
måneder, hvilket svarer til 2 dl stærkt øl, 1,6 dl vin, 2 dl læskedrik, 1
spsk madolie eller 50 gram chokolademousse."

Kilde: http://danmark.primavi.com/nyheter/showNyhet1.cfm?nyhetsID=156

Rundt regnet svarer det til lidt mere end 6000 kcal på 2 måneder.

Og det harmonerer meget godt med, at der - så vidt jeg husker - er cirka
7000 kcal i et kilo kropsfedt. I givet fald er regnestykket jo enkelt - 1000
kalorier mindre om dagen for at tabe et kilo om ugen.

Hvornår det så "føles ubehageligt og som en form for faste" kan der med
garanti ikke sættes kalorier på. Det er højst individuelt og afhænger
tillige af, hvad du spiser - altså hvor kalorierne kommer fra.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-09-03 08:33

> Hvornår det så "føles ubehageligt og som en form for faste" kan der med
> garanti ikke sættes kalorier på. Det er højst individuelt og afhænger
> tillige af, hvad du spiser - altså hvor kalorierne kommer fra.

Ja, men der må være en vejledende mængde. Jeg tror selv at man skal indtage
ca. 500 Kcal mindre end man forbruger/udstøder for at tabe sig 1/2 - 1 kilo
om ugen, hvis dette skal ske uden at man føler sultfornemmelse. Dette
forudsætter naturligvis, at ens kost er ernæringsmæssigt korrekt sammensat.

Er 500 Kcal for lidt/meget?

Er det ikke cirka de mængder man arbejder med hos DDV?

v.h.
Jakob

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-09-03 08:41

> Ja, men der må være en vejledende mængde.

Nej *S* Det er ikke muligt at stikke dig et tal for, hvor meget du kan
reducere dit daglige kalorieindtag uden at det "føles ubehageligt og som en
form for faste".

I øvrigt.... Hvor mange kalorier har du i øvrigt spist i dag? I går? I
forgårs?
Hvis du ikke har tal for, hvor mange kalorier du har spist, da du ikke
bekymrede dig om mængden, har du ikke engang mulighed for at reducere med
xxxx antal kalorier.

Du vil i øvrigt kunne opleve, at der er dage, hvor det er nemmere end andre
at nøjes med mindre, end kroppen har brug for. Og det hænger nok ikke kun
sammen med, hvad du spiser, men også, hvordan du har det fysisk såvel som
psykisk. Om du keder dig eller er travlt optaget af noget spændende etc.

Mvh. Lisbeth (som nogle gange føler sig stopmæt på få kalorier - og andre
dage kan spise uhyggeligt mange kalorier og alligevel føle sig sulten).

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 27-09-03 13:25

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
og
> udstøder (gennem afføring) for at man kan tabe sig, uden at dette føles
<SNIP>

Hejsa Jacob

På den amerikanske lowcarb support gruppe siger de at man skal indtage
omkring 10-12 gange sin vægt i lbs for at tabe sig, dog er nogen nødt til at
gå ned til 7-8 stykker.

Omregningsskemaer osv for kg til lbs kan findes her:
http://www.curezone.com/conversions.asp

Jeg ved godt dette ikke har noget med om du vil føle det som faste, men det
afhænger altså også i følge min mening veldigt meget af hvad du spiser af
ting.

Foreksempel har man ved low-carb en større mængde ernæring fra fedt/protein
og det skulle vist være mere mættende end de hurtige kulhydrater.

Man kan efter et par dages tilvænding osv ret nemt tracke sit
motions/forbrændings niveau kontra det du indtager på siden www.fitday.com
og få en masse fine grafer hvis man er til det .

I starten er det lidt træls at de benytter amerikanske målinger såsom cup
osv, men omregningsfaktore kan også ses på den førnævnte side. Og jeg har
selv gjort det at jeg har tilføjet de fødevarer jeg brugere meget som custom
food. Der kan man nemlig bruge gram som måling osv. Når man først har brugt
det et par dage, kan man ret hurtigt få smækket tingene ind da man kan vælge
i blandt tidligere tilføjede fødevarer.

Håber ikke det var for meget reklame, men jeg er blevet ok tilfreds med at
se at jeg faktisk forbrænder mere end jeg spiser og derigennem også kan se
hvad jeg kan tillade mig hvis jeg skal i byen, som jeg for eksempel skal i
aften . Endvidere er det også lidt en motivations faktor for mig at se,
at hvis jeg nu bare tog en lille ekstra cykeltur så ville det gå sådan og
sådan.

Grunden til at man skal indtage en hvis mængde føde for at tabe sig er at
ellers går kroppen i sulttilstand og forbrænder mindre. Men det er der
sikkert nogen her i gruppen der er meget klogere på end jeg er. Dog mener
jeg at øget protein i føden medvirker en hormon produktion der forbrænder
fedt, men kun i samspil med minmalt forbrug af hurtige kulhydrater.

Hvis du holder dig til fødevarer med lavt glykemisk index, burde du være i
stand til at spise mindre end du forbrænder og samtidig tabe dig. Se evt
alex nyborg madsen side om glykemisk index:
http://www.alex.dk/kulhydrater_glykemisk_index.htm der er også andet info på
siden, men det virker som om de ikke har opdateret den et stykke tid.

Håber det kan bruges

mvh
Steffen

Fra : Pia J

Dato : 27-09-03 17:30

> På den amerikanske lowcarb support gruppe siger de at man skal indtage
> omkring 10-12 gange sin vægt i lbs for at tabe sig, dog er nogen nødt til
at
> gå ned til 7-8 stykker.

Ikke om dagen, håber jeg?

:Pia

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-09-03 18:49

On Sat, 27 Sep 2003 18:29:45 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>at
>
>Ikke om dagen, håber jeg?

Jeg studsede også lige over det først, men jeg mener at have fattet det
nu.

Hvis du vejer 75kg svarer det ca. til 165 pund. Det skal du så gange med
det tal der og så tage resultatet som kalorier. Altså ca. 1650 kcal om
dagen hvis du vejer 75kg.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 28-09-03 09:28

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> at
>
> Ikke om dagen, håber jeg?
<Snip>
LOL nej jeg tror lige jeg glemte at skrive kcal i farten . Det kunne være
sjovt at se en forsøge at spise 10-12 gange sig selv og holde regnskab med
det i kg

mvh
Steffen

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 28-09-03 09:52

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> at
>
> Ikke om dagen, håber jeg?
<SNIP>
Prøver lige igen da mit svar ikke kom frem hos mig.

Lol jeg glemte vist lige kcal i farten .

Mvh
Steffen

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 27-09-03 18:33

> [...]

og
> udstøder (gennem afføring) for at man kan tabe sig, uden at dette føles

Og så er det en god idé at variere dit kalorieunderskud, således at kroppen
ikke vænner sig til det. For eks. den ene dag er det 300 kcal og den anden
dag er det 500 kcal.

> v.h.
> Jakob Munck

Nicolai