Hvor hurtigt?
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 15:54

Hej Gruppe

Jeg er gået på skrump som så mange af jer herinde sikkert også er. Jeg er
ikke medlem af hverken DDV eller WW. men jeg har et par samlemapper med
opskrifter fra både WW. og DDV. og dem vælger jeg opskrifter ud fra. Det går
ned af bakke mht. vægten, men har dog et spørgsmål som jeg håber at kunne få
svar på her igennem. Jeg er en 24 årig mand, 180 cm. høj og vejede ved
kurens start 101 kg. Ja jeg er overvægtig, men samtidig meget kraftig
bygget, så det ser ikke så slemt ud som det måske lyder. Mit spørgsmål er:
Jeg har nu passet på alt hvad jeg spiser i 14 dage, ved kurens start var
vægten som sagt 101 kg. Nu 14 dage efter siger den 92,7 kg. Jeg er sådan set
meget tilfreds, men er i tvivl om det går for langsomt eller for hurtigt?
Man er jo meget utålmodig og vil gerne se resultater med det samme Jeg
syntes ikke selv jeg kan se det når jeg kigger i spejlet og det er jo trods
alt nogle kilo det drejer sig om som er røget. Kan måske mærke det en smule
på tøjet, men ikke meget.

Håber at I er klogere på dette område end jeg selv.

Mvh.

H. Pedersen

Fra : Heidi

Dato : 24-09-03 15:56

BogH wrote:
> [...]
> måske mærke det en smule på tøjet, men ikke meget.
>
> Håber at I er klogere på dette område end jeg selv.

Dvs du har tabt over 8 kg på kun 14 dage??? Det kan under
ingen omstændigheder betragtes som langsomt - snarere
for hurtigt, om noget.
Det er selvfølgelig fint for dig, at det går så godt, forudsat
at det er en sund kost du får, og at du ikke sulter dig selv
(men så ville forbrændingen nok nærmere gå i stå, så du
slet ikke tabte dig).
Jeg mener dog at de "kloge" siger at ½-1 kg om ugen er hvad
man skal regne med, hvis kroppen (og psyken) skal kunne nå
at følge med.
Sådan af ren nysgerrighed, hvad består din kost så af, og
hvor meget motionerer du?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 18:59

Hej Heidi

> Dvs du har tabt over 8 kg på kun 14 dage??? Det kan under
> ingen omstændigheder betragtes som langsomt - snarere
> for hurtigt, om noget.

Ja jeg syntes også at det er lidt vildt, derfor spurgte jeg om det var for
hurtigt...eller langsomt. Men nu er man jo selv så imponeret over det
hurtige fremskridt, så man bliver lidt utålmodig *G*

> Det er selvfølgelig fint for dig, at det går så godt, forudsat
> at det er en sund kost du får, og at du ikke sulter dig selv
> (men så ville forbrændingen nok nærmere gå i stå, så du
> slet ikke tabte dig).

Jeg sulter slet ikke mig selv! Er dog ikke så propmæt som jeg var førhen og
maven kan da knurre en smule ved 21.00 tiden, men så er det godt der er
noget som hedder Gulerødder

> Jeg mener dog at de "kloge" siger at ½-1 kg om ugen er hvad
> man skal regne med, hvis kroppen (og psyken) skal kunne nå
> at følge med.

Ja det er også hvad jeg har læst de fleste steder, men jeg har altså smidt 8
kg. på 14 dage uden at gøre andet end at spise sundt, droppe smør på brødet
og spise tons af grønsager.

> Sådan af ren nysgerrighed, hvad består din kost så af, og
> hvor meget motionerer du?

Som jeg skrev følger jeg de opskrifter som jeg fik af min mor. Det er 2
samlemapper, en fra De danske vægtkonsulenter og en fra WeightWatchers (det
er opskrifter samlet fra ugebladet Hjemmeti sin tid)
Kosten består af meget forskelligt, dog fælles for dem alle, er grønsagerne.
Men ellers er det alt fra marineret laks, mange opskrifter med kylling eller
kalkun, forskelligt kød som svinekoteletter osv. alt uden fedtkant og ca.
125 gram pr. stk kød. Alt stegt uden fedtstof. Som tilbehør er det som regel
30 g. ris, én kartoffel eller lidt pasta. MOTION??? Dyrker ikke den slags
*GG* Jo en smule, har i de 14 dage der er gået, taget et par løbeture på mit
løbebånd men kun ca. 15 min. så blev det for kedeligt. Men har lagt vanerne
lidt om. I stedet for knallerten benyttes cyklen, i stedet for at bruge
fjernbetjeningen rejser jeg mig for at skifte kanal på tv og så videre i den
dur. Men vigtigst af alt, tror jeg er, at kæresten og jeg ikke henter mad på
grillen 2 gange om ugen mere som vi havde tendens til førhen.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-09-03 20:31

On Wed, 24 Sep 2003 17:58:54 -0000, <BogH> wrote:

>Jo en smule, har i de 14 dage der er gået, taget et par løbeture på mit
>løbebånd men kun ca. 15 min. så blev det for kedeligt.

har du overvejet at se TV eller lign. mens du løber?
Jeg har nogen DVD'er med musikvideoer, live koncerter og lign, og det
hjælper mig med at blive ved i længere tid.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.