300 gr. grønt 2x om dagen?
Fra : Lene O. Bramsen

Dato : 24-09-03 08:33

Hej gruppe
Jeg har fulgt jeres debatter og råd gennem noget tid nu og regner med nogle
rigtige gode råd fra jer;
Jeg har hørt om en kur der i alt sin "simpelhed" går ud på at spise 2x 300
gr grønt om dagen og derudover supplerere op med frugt hvis sulten skulle
melde sig.
Er der nogen af jer der kender den? og eventuelt denne kurs faldgruber?
Jeg tænker at der må da være andet i kuren end alt det grønne? Hvad med kød?
Hvad sker der bagefter kuren ryger det hele på igen bare jeg spiser en
sukkerstang?
Og hvad med mit elskede glas aftenrødvin?? SKAL det undværes?
Og til allersidst; er der nogen af jer der ligger inde med opskrifter der
kunne inspirere mig?

På forhånd TUSIND TAK

PS: jeg skulle gerne bare smide sådan 10 kilos ophobet rent fedt

Lene

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-09-03 11:57

Hej Lene

Du bliver nok sulten... det ville jeg gøre kun med grøntsager i det disse
forbrændes meget hurtigt. Suppl'er din kost med :

- Groft brød (grovfranskbrød/rugbrød mm. ca 100 gr på en dag)
- ½ L mini / let / skummet / kærnemælk
- 100 gr kød / fisk eller fjerkræ.
- Spis evt jævnet sovs uden fløde og fedtstof.
- Brug så lidt fedtstof som muligt ved tilberedningen og MAX 1 tsk
oliemargaringe / margarine.
- Drik 2-3 L vand og supplér med kaffe, the, (uden sukker) light sodavand.
- Spis 2-3 frugter også

Så skulle du være på rette vej

Mange hilsner
Heidi

Fra : Anette

Dato : 24-09-03 12:11

Det er alt for lidt kød - og fedt! De bør som absolut minimum ganges med 2.

Anette
"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk>

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-09-03 12:21

Ikke nødvendigvis, fedt skal man nok få alligevel.Denne kostplan er lavet af
hjerteforeningen.

Fra : Anette

Dato : 24-09-03 13:00

Hvor vil du få det fedt fra? Og hvad med proteinerne.. ????

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-09-03 13:20

Fedt kommer naturligt fra brød og kød. Proteiner kommer fra kødet. Som sagt
er det Hjerteforeningens kostplan og de må jo vide hvad der er godt

Fra : Anette

Dato : 24-09-03 13:40

Hamrende uenig - men det behøver vi jo ikke slås om her resten af
dagen/ugen/livet
Der er ikke nok proteiner i 100 gram kød/dagen... med mindre du er en MEGET
lille person

Anette

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-09-03 14:29

Du har ret, lad os holde her og lade det være op til den tabende person at
vurdere hvordan han/hun vil gøre det
Heidi

Fra : Babba-Papa

Dato : 25-09-03 12:51

On Wed, 24 Sep 2003 15:28:42 +0200, "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk>
wrote:

>Du har ret, lad os holde her og lade det være op til den tabende person at
>vurdere hvordan han/hun vil gøre det
>Heidi

Skal det forstås sådan, at vi, der taber os, er ....tabere ? *GG*

- -
Babba-Papa

Fra : EnjoyNews

Dato : 25-09-03 13:42

Ja... jeg tænkte nok jeg havde været for hurtigt der

Fra : mus

Dato : 27-09-03 21:31

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fedt kommer naturligt fra brød og kød. Proteiner kommer fra kødet. Som
sagt
> er det Hjerteforeningens kostplan og de må jo vide hvad der er godt

Hmm hvor meget fedt i % siger de da man skal have på en dag?

LN

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-09-03 16:43

"Lene O. Bramsen" wrote:

> [...]
> gr grønt om dagen og derudover supplerere op med frugt hvis sulten skulle

Tja, ta' en søgning på googlegroups på mit navn og tegnkombinationen DDV
(De danske vægtkonsulenter)

> Er der nogen af jer der kender den? og eventuelt denne kurs faldgruber?

Din egen psyke og motivation

> Jeg tænker at der må da være andet i kuren end alt det grønne? Hvad med kød?
> Hvad sker der bagefter kuren ryger det hele på igen bare jeg spiser en
> sukkerstang?

Næh, det skulle den ikke.

> Og hvad med mit elskede glas aftenrødvin?? SKAL det undværes?

Ikke nødvendigvis. Tilgengæld er der en lille risiko for, at vægttabet
"tager en pause" i en uges tid.

http://opskrifter.heede.dk

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Cutter ud af BigBrother. Sms BB 111 til 1231;
Ring 90 500 111 Pris: 4 kr + alm. takst