debat ved kulhydrat fattig kost
Fra : Spoi

Dato : 23-09-03 11:05

Hej jeg har skåret drastigt ned på indtagelse af kulhydrater(i form af
brød, pasta, ris, kartofler) mere eller mindre efter principperne i
DDV.

Jeg taber mig og det er såmænd meget godt, men kan godt være bekymret
for hvordan hverdagen skal se ud bagefter jeg har tabt mig. Har da
bestemt ikke lyst til at spise så meget grønt resten af livet. Gerne
grønt men der er grænser.

Og er det sundt på sigt at begrænse brød mm så drastisk.

Desuden kløer mine øjne frygteligt. Når jeg øger fedtindtaget
forsvinder det. Men to dage på DDV planen så er det galt igen. Så jeg
lytter til min krop og spiser lidt mere fedt hver dag.

Det jeg egentlig gerne vil have en debat om er sundheden i disse typer
for kostomlægning(DDV/omegae/lowcarb). Er ikke i tvivl om, at det
grønne er sundt men er det sundt at skære brød mm ned til det
minimale.

Og er der nogen der har hørt om suceeshistorier der strækker sig over
længere tid en det at tabe sig. Dvs at bibeholde idealvægten.

De eneste jeg har hørt om er undeviserne selv der jo holdes til ilden
via ders arbejde.

LN

Fra : sune vuorela

Dato : 23-09-03 18:22

En der kalder sig spoi@sol.dk (Spoi) skrev:

Skrevet ud fra atkins...

>Og er det sundt på sigt at begrænse brød mm så drastisk.

MAn holder insulinspejlet nede - og så er det meget mindre sandsynligt
at få type 2 diabetes.

Bare man sørger for at få fiber nok.

Tag et kig på www.lowcarblosers.com - nede i bunden

--
Sune

Fra : Anette

Dato : 23-09-03 19:30

"Spoi" <spoi@sol.dk> ...
> [...]
>
> Og er der nogen der har hørt om suceeshistorier der strækker sig over
> længere tid en det at tabe sig. Dvs at bibeholde idealvægten.

DDV er da ikke lowcarb! L-C i mit hoved stopper ved ca 100 gram kulhydrater
om dagen og med mængder af (sukkerfyldte) gulerødder, øvrige grøntsager,
frugter og 60 gram brød, morgenmads produkter... så er det da vist langt
over....

Hvorfor skulle det være usundt ikke at spise brød????? Nå, jeg er i hvert
fald ikke død endnu til trods for at brød maksimalt er noget, der maksimalt
bliver indtaget en gang om måneden... (og så skal det altså være noget super
smagfuldt special brød med masser a fedtfyldte kerner!)

Anette

Fra : mus

Dato : 23-09-03 21:33

> [...]
> om dagen og med mængder af (sukkerfyldte) gulerødder, øvrige grøntsager,
> frugter og 60 gram brød, morgenmads produkter... så er det da vist langt

Nej det indeholder bare få kylhydrater i form af brød, pasta, etc

> [...]
super
> smagfuldt special brød med masser a fedtfyldte kerner!)

Jeg skriver såmænd heller ikke det er usundt. Spørger bare om det er!
Nej jeg har da tidligere spist meget usundt mad - og jeg er da heller ikke
død endnu, men det er jo ikke lig med at det er sundt.

LN(spoi)

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-09-03 20:43

[Spoi | 23 Sep 2003 03:05:09 -0700]

>Hej jeg har skåret drastigt ned på indtagelse af kulhydrater(i form af
>brød, pasta, ris, kartofler) mere eller mindre efter principperne i
>DDV.

Så har du vel skåret drastisk ned på både kulhydrater OG fedt?

>Og er det sundt på sigt at begrænse brød mm så drastisk.

Det tror jeg i og for sig nok at det er; moderne brød indeholder stort
set ikke andet end stivelse.

Planen er jo heller ikke at helt fjerne brødet fra kosten, men at blot
spise lidt brød og så istedet sundere brød, altså brød med mere protein
og kostfibre.

>Og er der nogen der har hørt om suceeshistorier der strækker sig over
>længere tid en det at tabe sig. Dvs at bibeholde idealvægten.

Hmmm, det er vel 2 år siden jeg gik i gang og brugte så det første 1-1½
på at tabe 35 kg., og har siden da holdt min vægt nogenlunde konstant.

>De eneste jeg har hørt om er undeviserne selv der jo holdes til ilden
>via ders arbejde.

Næh, det er jo nok et godt argument :)

René
www.rene.hjorth.com