Ingen/dårlig modtagelse af digitalt signal~
Fra : Gibben

Dato : 26-09-03 15:37

Jeg forsøgte forleden at tune parabolen (som normalt står på 1°V) til
Astra 19,2°Ø for at tage Eurosport (MotoGP!), der så vidt jeg kan læse
mig til ligger her ukodet...

Resultat:
Svingede skålen de ca. 20 grader mod øst og justerede - vandret og
lodret - indtil max. udslag på "styrk-o-metrene". Dette var omkring
halvt (stadig i rødt felt) på styrkebjælken (AGC) og to-tredjedele (i
begyndelsen af det grønne) på signal-støj-forholdbjælken. Tryk OK.
Modtageren 'søger' derefter i 20-30 sek., og var i stand til at
identificere Eurosport (og viste oven i købet "Motorrad" i info-feltet!)
og andre kanaler (CNBC m. fl.), men der kom aldrig billede på. "Ingen
eller dårligt signal". Øøøv!
Hvad kan der være galt / hvad kan jeg gøre? Jeg prøvede at fjerne
diseq-switchen og sætte modtageren direkte på LNB'en (max. 5 meter
kabel), men det blev ike bedre...
Ja, jeg kan anskaffe en analog modtager til 11259 MHz - men burde det
eksisterende udstyr ikke være OK?

Udstyr:
Nokia 9802S
75 x 70 cm parabol
2 stk. LNB, hhv:
Universal Nokia 10,7-12,75 GHz, L.O. 9,75/10,6 GHz
AS100 1,1 dB * L.O. 10,000 GHz [gammel - analog ikke sandt?]

Indstilling:
11954 MHz H [Her skal ikke trækkes L.O.-frekv. fra manuelt, vel!!?]
SR 27500
FEC 3/4

-
FUT: dk.teknik.satellit (svar på dette indlæg ender hér)

--
Simon, 8900 | __o
| _`\ \_
First, learn all the rules. Then break some. | (_)/ (_)

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-09-03 17:08

Tja selvom du kunne se at eurosport viste noget med motorcykler, tror jeg du
er gået forkert.

Det er forholdsvist sjældent at se motorcykler med parabol, og derfor er de
færreste af os her på listen eksperter.

Hilsen
Kim

Fra : Pcman

Dato : 26-09-03 19:17

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message
klippe

> Det er forholdsvist sjældent at se motorcykler med parabol, og derfor er
de
> færreste af os her på listen eksperter.

Jeg har da ellers parabol på begge af mine de gamle cykler. Iøvigt også en
på Hondaen Den har jeg selv justeret ind, så den virkede. LOL
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn fra 1966

Fra : André Tegner

Dato : 26-09-03 20:22

Fix rigtig TOPIC mester...
--

Venlig hilsen / Best Regards

(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·.... André Tegner ...·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)

Fra : FooBar

Dato : 30-09-03 10:33

"Pcman" <se@min.hjemmeside.dk> wrote in

> Jeg har da ellers parabol på begge af mine de gamle cykler. Iøvigt
> også en på Hondaen Den har jeg selv justeret ind, så den virkede.

Men de er vel ikke justeret ind så de altid kigger sydpå..?!

/claus

Fra : Gibben

Dato : 26-09-03 23:34

Jeg skrev (Fri, 26 Sep 2003 16:36:53) i dk.fritid.motorcykel og
dk.teknik.satellit:

> [...]
<klip parabolproblemer>
>-
>FUT: dk.teknik.satellit (svar på dette indlæg ender hér)

Okay - hold nu inde med "forkert NG"-svarene! :)
Jeg regnede med, at der i d.f.m. var stor sandsynlighed for at finde en
del med en vis erfaring/forstand på at skaffe netop Eurosport på
skærmen. Eurosport er jo de eneste som sender MC-ræs - og det er dét jeg
vil se! Så jeg mener det er rimeligt lige at vifte med problemet i
d.f.m.
Til dem der ikke er enige i min vurdering: Undskyld forstyrrelsen.

Jeg var helt klar over at detaljerne om emnet hører hjemme i .satellit,
og derfor satte jeg jo også FollowUpTo derhen.

--
Simon, 8900 | __o

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 00:53

In article <s4b9nvs2nuv4em9febbjmicaqlr06bfk13@4ax.com>, Gibben says...
> [...]
> d.f.m.
> Til dem der ikke er enige i min vurdering: Undskyld forstyrrelsen.

He! ... He! ;0P
Det var der da aldrig nogen der ville have gættet ... eller?
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?