pasform på condure tøj
Fra : Desilva

Dato : 10-04-01 11:28

Jeg har lige været ude at købe jakke og bukser og blev overtalt til at købe
det selvom det ikke føltes særligt lækkert. Jeg er vist en nem kunde
Nå men forretningen var den meget roste på søborg hovedgade, så jeg stolede
på manden.

Men nu vil jeg alligevel lige høre jeres mening. Sådan noget tøj skal være
stift og hæmmende? Det er noget som går væk efter lidt brug eller hvad?
Jeg kan bestemt ikke lave de vilde bevægelser når jeg kravler i rustningen..
hvilket jeg jo heller ikke skal, men er det et kompromis man må tage..
sikkerhed istedet for komfortabelt tøj?

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 10-04-01 15:00

On Tue, 10 Apr 2001 12:28:06 +0200, Desilva wrote:

> Nå men forretningen var den meget roste på søborg hovedgade, så jeg stolede
> på manden.

En anden fidus ved butikken er, at man kan få lavet mindre
tilretninger derude for små penge.

> Men nu vil jeg alligevel lige høre jeres mening. Sådan noget tøj skal være
> stift og hæmmende?

Mja, det er jo ikke som blødt og lækkert silke :) Hvis du har
kørt i alm. tøj hidtil, så tænk også på at forstærkninger,
skaller osv. gør hele affæren stivere end ellers.

> Jeg kan bestemt ikke lave de vilde bevægelser når jeg kravler i rustningen..
> hvilket jeg jo heller ikke skal, men er det et kompromis man må tage..
> sikkerhed istedet for komfortabelt tøj?

Det er nok nærmere et spørgsmål om tilvænning. Min cordura-jakke
fra samme butik er ikke blevet mere medgørlig over 3+ år - som
regel kan jeg bare stille den på gulvet.

Ellers prøv at spørg butikken om det evt. kan hjælpe at vaske
det, men så skal du nok imprægnere det igen samtidigt.

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Desilva

Dato : 10-04-01 15:16

> Det er nok nærmere et spørgsmål om tilvænning. Min cordura-jakke
> fra samme butik er ikke blevet mere medgørlig over 3+ år - som
> regel kan jeg bare stille den på gulvet.

Ja det er netop det.. man ser sig rundt i lokalet og spørgrer så "hvor var
det lige jeg stillede min jakke?"
nu da jeg har haft det lidt på i dag er det heller ikke helt såå underligt
længere.. nok vane sag.
Jeg har nu stadig ikke lyst til at vade rundt i byen i tøjet, så jeg må se
om jeg kan finde ud af at skifte når jeg ankommer til min destination.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 10-04-01 15:35

On Tue, 10 Apr 2001 16:15:55 +0200, Desilva wrote:

> Ja det er netop det.. man ser sig rundt i lokalet og spørgrer så "hvor var
> det lige jeg stillede min jakke?"

Eller inde på kontoret: "Hvor er makulatoren blevet af!?"

(jeg var kommet til at stille jakken ovenpå den..

--
Stig / shj@bigfoot.com