Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
FOTO Tur I ESBJERG
Fra : Rene

Dato : 27-09-03 19:52

Hej med jer!

Så er en fed dag overstået. Vi var 25 fotografer og 5 modeller på Remisen i
Esbjerg. Se en masse billeder fra turen her :

http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=15&category=41

Der vil blive uploadet mange flere i løbet af weekenden samt næste uge.

Fra : Per

Dato : 27-09-03 20:21

"Rene" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
>
> Så er en fed dag overstået. Vi var 25 fotografer og 5 modeller på Remisen
> Esbjerg. Se en masse billeder fra turen her :
>
> http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=15&category=41

Hvorfor skal man være medlem for at kunne se billeder på siden ? så er deer
da ingen ide i at henvise til dem her ?
Per

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-09-03 21:04

"Per" <per@spamt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skal man være medlem for at kunne se billeder på siden ? så er
deer
> da ingen ide i at henvise til dem her ?
> Per
Det har også undret mig - at man, generelt, skal logge ind for at se
billeder ? Det er trods alt ikke en pornoside.........
Med mindre, naturligvis, man har planer om at sælge e-mail adresser til
spammere.
Mvh
Ole

Fra : Tom

Dato : 27-09-03 22:59

> Det har også undret mig - at man, generelt, skal logge ind for at se
> billeder ? Det er trods alt ikke en pornoside.........

Jeg synes også det er godnat at man skal oprette sig som bruger for at snuse
lidt rundt.

> Med mindre, naturligvis, man har planer om at sælge e-mail adresser til
> spammere.

Hmm min mail-adresse ER allerede ude hos diverse spammere så jeg får omkring
30-50 mail med virus HVER dag. Det er FANDME SVINERI at de
netværksansvarlige ikke forfølger de hjerndøde personer som står bag ved.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 21:52

Hej Per!

Jeg ved ikke hvorfor man skal være medlem. Men du kan da bare blive medlem.
Det står da alle frit for! Sitet er åben for alle, og alle er velkomne. Så
bare opret din profil og du kan se alle de billeder du vil

Mvh

René

Fra : Per

Dato : 27-09-03 21:58

> [...]
>
> Mvh
>
> René

<<Sitet er åben for alle, og alle er velkomne>>

Det er jo ikke ligefrem det man ser ?? det virker da som et meget lukket
forum der i forvejen er kendt for at smide folk ud. Det er da vist den
eneste fotoside jeg har oplevet kræver at man tilmelder sig for at kikke
billeder.
Per

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 22:19

Jeg har ikke set nogen der ikke er velkomne. Men jeg er ikke ejer af noget
site desværre. Så hvis du ønsker medlemsskab, så logger du da bare på og
VUPTI, så er du medlem. Jeg kender ingen personligt der ikke kan blive
medlem på www.foto-basen.dk så log du bare ind

Mvh

René

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 27-09-03 22:24

Rene skrev:

> [...]
>site desværre. Så hvis du ønsker medlemsskab, så logger du da bare på og
>VUPTI, så er du medlem. Jeg kender ingen personligt der ikke kan blive

Kan jeg så også blive medlem ?

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 27-09-03 22:10

Rene skrev:

> [...]
>Det står da alle frit for! Sitet er åben for alle, og alle er velkomne. Så
>bare opret din profil og du kan se alle de billeder du vil

Det er da ellers noget nyt, at siden nu er åben for alle
Er det noget du kan holde ??

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 23:27

Jeg kan ikke holde noget, efter som jeg ikke ejer noget site. Men som jeg
sagde, så tror jeg alle er velkomne. Log in på : www.foto-basen.dk i højre
side er der log in info.

Mvh

René

Fra : Tom

Dato : 27-09-03 23:29

> Jeg kan ikke holde noget, efter som jeg ikke ejer noget site. Men som jeg
> sagde, så tror jeg alle er velkomne. Log in på : www.foto-basen.dk i højre
> side er der log in info.

Er der nogen dybere mening med at man skal oprette sig som bruger for at se
billeder?
Kan da forstå det hvis man vil kommentere billeder at man så ved hvem man
taler med osv.

--
Tom

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 23:41

Næææ man logger vel på fordi man interessere sig for fotografi. Og gerne vil
deltage sammen med andre fotografer. Både online men også på foto-ture rundt
om i landet osv. Så log du bare på du skal være velkommen ))

Mvh

René

Fra : Per

Dato : 27-09-03 23:43

> [...]
rundt
> om i landet osv. Så log du bare på du skal være velkommen ))

Jeg mener da slet ikke det hører sammen. Jeg interesserer mig for fotografi
og får en del inspiration af at se andres arbejder. Dette kan man gøre på
nettet mange steder og jeg har set du Rene har henvist til mange af disse
sider.
Derfor undrer det mig at jeg nu henvises til en side der kræver medlemskab
blot for at kikke.
Jeg ønsker ikke at være medlem af nogen af de sider overhovedet, da jeg ikke
oploader billeder.
Per

Fra : Tom

Dato : 27-09-03 23:46

> Næææ man logger vel på fordi man interessere sig for fotografi. Og gerne
vil
> deltage sammen med andre fotografer.

Jeg logger mig da heller ikke på ekstrabladet eller bt eller thansen osv osv
fordi jeg vil se/vide/lære/informere mig.

> Både online men også på foto-ture rundt
> om i landet osv. Så log du bare på du skal være velkommen ))

Jeg er medlem af fotokritik og det KAN da også være at jeg melder mig til
fotobasen men jeg synes ikke om at man FØRST skal melde sig til for at kunne
se billeder og danne sig et indtryk, det ville jeg mene var relevant hvis
man selv ønskede at deltage i noget skriveri, fototure og hvad der ellers
bliver arrangeret.

--
Tom

Fra : Rene

Dato : 28-09-03 00:10

TJaaa som sagt det er et frit land vi lever i. Du kan da sagtens være medlem
flere steder end kun et. Så er du medlem på FK, jamen så bliv da også medlem
på basen. Der går såmænd ingen skår af dig af den grund. Så kan du jo
benytte begge sites som du behager.

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-09-03 23:20

Rene wrote:

[www.foto-basen.dk]

> Jeg ved ikke hvorfor man skal være medlem. Men du kan da bare blive medlem.
> Det står da alle frit for!

Er det ændret for nylig ?

Citat af citat fra "brok-kassen" på fotokritik (svarer til
dk.snak.mudderkastning)
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=2071&fid=8

"... og ud fra det mener jeg, at du ikke er egnet til Foto-basen,til din
orientering kan jeg oplyse dig om at du er ikke den første, der er
blevet nægtet adgang og der følger garanteret flere efter dig.

Med venlig hilsen

WWW.Foto-basen.Dk
v/Thomas Christensen"

I øvrigt en debat, som du selv deltog i...

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 23:28

Hej Thomas!!

Er du ikke medlem ???

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-09-03 23:28

Rene wrote:
> Hej Thomas!!
>
> Er du ikke medlem ???

Jeg er medlem en del steder, noget specifikt du tænker på ?

Jeg kan dog ikke se relevansen af dit spørgsmål, i forhold til det
indlæg du svarede på.

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 27-09-03 23:42

Jeg spurgte dig om du ikke er medlem på www.foto-basen.dk og hvis ikke,
hvorfor ikke ?

Mvh

René

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-09-03 23:59

Rene wrote:
> Jeg spurgte dig om du ikke er medlem på www.foto-basen.dk og hvis ikke,
> hvorfor ikke ?

Hvilken relevans har det ?

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 28-09-03 00:12

Et simpelt spørgsmål = en simpel besvarelse.

Hvor er du ikke medlem på www.foto-basen.dk , hvis du interesserer dig for
foto ? Så det er såmænd den relevans jeg ser i det. Men som sagt det er et
frit land vi lever i. Så du bestemmer da selv om du vil være medlem eller
ej. Stedet kan dog varmt anbefales.

- René

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-09-03 00:39

Rene wrote:
> "Thomas Corell" <intheNO.SPAMnews@corell.dk> wrote in message

> Et simpelt spørgsmål = en simpel besvarelse.
>
> Hvor er du ikke medlem på www.foto-basen.dk , hvis du interesserer dig for
> foto ?

Hvorfor er du ikke medlem i/på [indsæt vilkårlig fotoklub/foto-website],
hvis du interesserer dig for foto ?

Med den logik kan man konkludere, at du ikke interreserer dig for foto.

> Så det er såmænd den relevans jeg ser i det.

Jeg undrer mig dog over at du prøver at afspore debaten, når det antydes
at det ikke er frit for alle at melde sig ind i foto-basen.

Det er EOD i denne tråd for mit vedkommende, medmindre der kommer noget
nyt på bordet.

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 28-09-03 09:50

Yeps vi glemmer det bare ...!! Hygge!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-09-03 00:52

Thomas Corell wrote:

> Hvilken relevans har det ?

Jeg ønsker ikke at blive part i denne meningsudveksling, men
uanset hvad man synes, så forekommer det mig, at denne tråd er
komplet irrellevant her i foto-gruppen.

Det er iøvrigt sådan, at ejeren af et web-site til enhver tid
beslutte, hvem der må bruge sitet, li'som brugerne også suve-
rent bestemmer, hvilke web-sites de vil besøge...

Så FUT venligt til en mere passende gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 21:24

Niels Ebbesen skrev i <news:3F762297.72BE7A9@niels-ebbesen.net,>:

> så forekommer det mig, at denne tråd er
> komplet irrellevant her i foto-gruppen.

Hmmm, det er tidligere blevet accepteret, at fotosites blev
diskuteret her i gruppen, det er vel i grunden det samme som
at diskutere en fotoklub, altså diskutere et aspekt af det at være
(nok især hobby-) fotograf.

> Det er iøvrigt sådan, at ejeren af et web-site til enhver tid
> beslutte, hvem der må bruge sitet, li'som brugerne også suve-
> rent bestemmer, hvilke web-sites de vil besøge...

Jo, at det så ikke nødvendigvis er befordrende for sitets
troværdighed er en anden sag
--
Mange hilsner
Lotte M

Galleri Lottes point of view: http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-09-03 09:29

Lotte M wrote:

> [...]
> diskuteret her i gruppen, det er vel i grunden det samme som
> at diskutere en fotoklub, altså diskutere et aspekt af det at være

Ja det er naturligvis helt ok med generelle debatter, om hvordan
vi som brugere oplever et givent foto-site, men diskutionen mellem
Thomas og René har karrakter af personfnidder og mudderkastning.

En helt anden snak er, at foto-gruppens fundats tillader henvis-
ninger til billeder, men det er kutyme, at der skal linkes direkte
til billederne, og derfor kunne det godt være relevant at diskutere,
om René's henvisninger blot er reklame for www.foto-basen.dk - da
linket ikke fører frem til billeder, men en dialog der opfordrer
en til at oprette sig som bruger på foto-basen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 09:40

Niels Ebbesen skrev i <news:3F77ED56.1641B41E@niels-ebbesen.net,>:

> om René's henvisninger blot er reklame for www.foto-basen.dk - da
> linket ikke fører frem til billeder, men en dialog der opfordrer
> en til at oprette sig som bruger på foto-basen.

Det er ikke min erfaring at det hjælper at vejlede Rene, der
er vist ikke meget andet at gøre, end at putte ham i filteret
og i øvrigt udrede fakta, når det synes nødvendigt.

Fra : Rene

Dato : 29-09-03 16:49

Hejsa Lotte!

Du ligger allerede i mit Filter ))

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-09-03 10:34

Niels Ebbesen wrote:

> Ja det er naturligvis helt ok med generelle debatter, om hvordan
> vi som brugere oplever et givent foto-site, men diskutionen mellem
> Thomas og René har karrakter af personfnidder og mudderkastning.

Det var også derfor jeg trak mig fra debaten. Men det indlæg havde du
åbenbart ikke læst, da du kom med din "henstilling".

<troll>
hvis du ikke gider tråden kan du jo putte den i kill-filter, ligesom du
anbefaler hvis man ikke vil se dine "nye foto i uge X" indlæg ;)
</troll>

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 21:16

Thomas Corell skrev i <news:slrnbnc38r.sn.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk,>:

> Rene wrote:

> [www.foto-basen.dk]

> Er det ændret for nylig ?
[..]
> http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=2071&fid=8
[..]
> I øvrigt en debat, som du selv deltog i...

Jeg er middelsvært forundret over Renes pludselige og svære
hukommelsestab, for jeg husker det også som Rene (Asmussen)
deltog i debatten..

Min oplevelse er, at både Rene Asmussen og Søren Højbjerg er
tæt forbundne med foto-basen. De har reklameret for sitet på
http://www.fotokritik.dk, i et omfang som i mine øjne tangerede spam,
bla ved at lave nonsens replys på deres egne omtaler, således indlæg
med reklamen, igen og igen, kom øverst i debatoversigten. Herudover
finder jeg det påfaldende, at fotobasen udelukker Kirsten Lehd, som
akkurat Rene A og Søren H en overgang så sig vrede på og ja,
chikanerede.

Fra : Rene

Dato : 29-09-03 16:50

??? Hvor ser du Søren Højberg henne herinde ??? Nu forvrider du vist endnu
engang facts til løgn historier, men det kender vi jo fra dig !!

Mvh

René

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-09-03 17:55

"Rene" <ross@cool.dk> skrev :

[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Kan man ikke få dig ti,l at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>?

Eller er det helt umuligt? du er vidst blevet bedt om det før.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : insideout

Dato : 28-09-03 08:57

> [...]
>
> http://www.foto-basen.dk/default.asp?page=15&category=41
>

> Der vil blive uploadet mange flere i løbet af weekenden samt næste uge.

P.g.a. sites opbygning ligner ovenstående mere et tiltag for at få nye
medlemmer altså reklame.

Hvis ikke dette er tilfældet så havde det været nok at sende et nyheds brev
ud til alle medlemmer om at der er nye fotos end at belemrer os der ikke vil
være medlem.

Det mindste du kunne gøre var at gøre opmærksom på at det kræver login.

Hvis jeg vil se billeder så vil jeg se dem nu og ikke når jeg ladt mig
registrere på en side som jeg ikke har tænkt mig at bruge.

Jeg kendte ikke til sitet i forvejen og mit bekendtskab blev kort .

Mvh
Henrik

Fra : Rene

Dato : 29-09-03 16:57

Det er en opfordring til inspiration. I USA og andre lande gør man hvad man
kan for at fremme fotografiet. I Danmark lader vi janteloven ødelægge alt
for dem der gider lytte til den. (Det stadie er vi heldigvis flere der er
forbi). Fotos er visuelle "ting" de har ingen værdi hvis de ikke ses. Kan
du/i ikke lide billederne eller det sted hvor linksne peger hen, jamen så
lad være med at åbne dem. Jeg kan dog fortælle at "reklamen" som i kalder
det. (Jeg kalder det nu en mulighed for at se flot fotografi) virker.
Foto-basen har fået mange nye medlemmer i den sidste uges tid. Og det tal
vil da vokse meget mere. For vi er nogen der har fundet ud af at sitet har
en god kvalitet både i ledelse men så sandelig og vigtigst i fotografi. Så
hvis du/i mener at www.foto-basen.dk ikke har din/jeres interesse. Jamen så
put mig i kill-filteret og ignorer mine indlæg. Ellers bliv bedre som
fotograf og hop på et lærerigt site. Alle er velkomne sådan er det!!

DØD OVER JANTELOVEN!!

kærlige hilsner til jer også

- Rene

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-09-03 17:20

Rene wrote:

[www.foto-basen.dk]

> Fotos er visuelle "ting" de har ingen værdi hvis de ikke ses.

Og disse visuelle ting, må man kun se hvis man er medlem.

Jeg tror det afholder mange gæster fra at kigge billederne igennem, når
det kræves at man er oprettet.

Men det er jo en prioritering fra webmasters side, at det primært er for
medlemmer, og ikke for at fremvise billeder for folk og fæ.

Men som en anden skrev, så står det webmaster frit for at udstikke
regler.

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 29-09-03 17:41

"Jeg tror det afholder mange gæster fra at kigge billederne igennem, når
det kræves at man er oprettet"

Hvorfor opretter du ikke bare en profil så ??? Der går vel ingen skår af dig
for det ?

Mvh

René

Fra : Thomas Corell

Dato : 29-09-03 18:15

Rene wrote:
> Thomas wroet:
>
> Hvorfor opretter du ikke bare en profil så ??? Der går vel ingen skår af dig
> for det ?

Der er hak i din plade, her har vi været før.

Hvis du læser hele mit indlæg som du har besvaret vil du finde svaret.

--
Don't waste space

Fra : Rene

Dato : 28-09-03 20:14

Mange flere billeder er kommet til :

Fra : Yes-Jes

Dato : 29-09-03 22:13

Har Hr. Rene fået tilladelse af DSB til at benytte remisen til han egen
fotosession..............

Fra : Rene

Dato : 30-09-03 00:14

*lol* sådan engang vrøvl ... !! Lortet ligger til nedrivning og der er
sprøjter fra narkomaner overalt på stedet. Vinduer og døre er smadret. Alle
bygninger er fuldt tilgængelige. Børn løber derovre og leger i dagtimerne
osv. Flot evt. ?

loekke@esenet.dk

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 30-09-03 08:45

Rene skrev:

> [...]
>bygninger er fuldt tilgængelige. Børn løber derovre og leger i dagtimerne

Hvad er du nu også blevet BZ'er )

Fra : Rene

Dato : 30-09-03 10:32

Ja det kan man da godt kalde mig

- René

Fra : Ronald

Dato : 02-10-03 14:02

Utroligt hvad folk kan få ondt i røven af, bare fordi de ikke selv er med.
Det var en kanon god tur.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-10-03 15:46

On Thu, 2 Oct 2003 15:02:10 +0200, "Ronald" <Ronald@recondo.dk>
wrote:

>Utroligt hvad folk kan få ondt i røven af, bare fordi de ikke selv er med.
>Det var en kanon god tur.
klip
Tur ??
25 mand på jagt rundt i remissen efter 5 modeller
happy hunt
mvh Ebbe

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-10-03 19:49

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> klip
> Tur ??
> 25 mand på jagt rundt i remissen efter 5 modeller
> happy hunt
> mvh Ebbe

Dette indlæg beviser vist Ronalds påstand

Per O.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-10-03 20:21

"Per O. Madsen" wrote:

> Dette indlæg beviser vist Ronalds påstand

Ja hvis de var 25 mand, og kun 5 modeller, så er der nok nogen
som har fået ondt i røven...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-03 16:16

"Ronald" <Ronald@recondo.dk> skrev :

>Utroligt hvad folk kan få ondt i røven af, bare fordi de ikke selv er med.
>Det var en kanon god tur.

Det var da godt.

Læs lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og følg
det - tak.