nogen der har erfaring med Arrownets Sikke~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 27-09-03 22:39

Hej

Jeg får snart Arrownet og det glæder jeg mig til. Mangler bare at teknikeren
kommer og sætter et nyt atennestik i.
Hvordan er Arrownets sikkerhedsystem? . Der siges jo at de har en firewall
og antivirus. men er det sikker nok eller hva`

Mvh Poul

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 12:45

In article <3f76036b$0$32478$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Poul Johannsen wrote:
> Jeg får snart Arrownet og det glæder jeg mig til. Mangler bare at teknikeren

Stakkel, jeg havde de i ét år, og havde ikke andet end problemer.

I det år sagde jeg hele tiden til mig selv at det er jo billigt...men
det var umuligt at arbejde hjemme, for man viste aldrig om det virkede.
Min kollega som bor i nabo kommunnen, men sidder på den samme løsning, har
også set de samme problemmer. Han lider endvidere at dårlige svartider
(Vores firmas VPN forbindelse er bedre til Hongkong, end Arrownets
forbindelse til sites i Danmark)

Jeg har nu skiftet til en TDC erhvervs forbindelse, hvor min
topskatten betaler for forbindelsen. Den har aldrig været nede (bortset
fra en størmafbrydelse), og koster det samme!

En af klassikerne var at deres DHCP server tabte oplysningerne, så
ens firewall fik en 10/8 adresse på ydersiden, hvilket jeg også kørte
med på indersiden.

Når DHCP serveren tabte oplysningen fik man ikke længere adgang til
deres net, indtil ens DHCP klient genudvekslede en ny IP adresse, hvilken
serveren satte til hver 8. time..I værste fald kunne ens forbindelse
være nede i 8 timer, hvis man ikke selv manuelt genstartede sin DHCP
klient.

> kommer og sætter et nyt atennestik i.
> Hvordan er Arrownets sikkerhedsystem? . Der siges jo at de har en firewall

Generelt har de en teknikker som er meget parnoid med sikkerhed, hvilket
jo er godt, men jeg har oplevet for mange problemer grundet sikkerheden.

Sidst begynde de at filtere porte fra som snmp, ssh og smb.

Hvilket produkt og i hvilken konfiguration?

> og antivirus. men er det sikker nok eller hva`

Jeg har ikke hørt de har antivirus, måske det er noget nyt?

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-09-03 14:36

Det er også min fornemmelse at de filtrerer alt for mange porte fra. Jeg
tror de har valgt en port og sagt hertil og ikke længere. Alt derover er
lukket land. Men det er selvfølgelig kun en teori, med mindre der er andre
der kan komme med noget mere konkret.

Skal lige siges at jeg selv kører med Arrownet i Maribo kommune.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-09-03 19:47

In article <bl6ob0$jsa$1@sunsite.dk>, Per Nielsen wrote:
> Det er også min fornemmelse at de filtrerer alt for mange porte fra. Jeg
> tror de har valgt en port og sagt hertil og ikke længere. Alt derover er

Hvis brugerne brokkede sig over det, tror jeg de ville hører.

Jeg skrev det i min opsigelse af aftalen, men er ikke blivet kontaktet.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-09-03 21:25

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis brugerne brokkede sig over det, tror jeg de ville hører.
>
> Jeg skrev det i min opsigelse af aftalen, men er ikke blivet kontaktet.

De er også meget svære at få fat i pr. telefon. Hvis der var et tilbud her i
Maribo der mindede bare lidt om det, hoppede jeg nok også fra. Cable modem
over fællesantennen 512/256 for 199,- om måneden. Newsserver er heller ikke
med i tilbuddet. Men så er det da godt vi har sunsite.dk .

Fra : Poul Johannsen

Dato : 29-09-03 10:11

Hej

> De er også meget svære at få fat i pr. telefon.

Ok. Men via email er de rimlig nemme at få fat på. sendte dem en email og
den svarede de på

>Newsserver er heller ikke med i tilbuddet. Men så er det da godt vi har
sunsite.dk .

De har da en newsserver. Den hedder news.arrownet.dk

Mvh Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-09-03 11:18

"Poul Johannsen" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse
> sunsite.dk .
>
> De har da en newsserver. Den hedder news.arrownet.dk

Det var mig der glemte at uddybe det lidt, sorry. Maribo kommune har i deres
store visdom valgt at relevante kunder (fællesantennekunder) ikke skulle
have mulighed for nyhedsgrupper. Det ville have fordyret tilbuddet med 10,-
om måneden! Men at lade kunderne foretage det valg selv, nej nej. Suk.