Standardbrevssystem i Word 2002 ?
Fra : BeerHunter

Dato : 27-09-03 22:21

Hej

Jeg søger et standardbrevssystem, der kan standardisere almindelige breve,
så brevhoveder mv. bliver ens på tværs af en virksomhed, bestående af flere
afdelinger og adresser, samt at den enkelte medarbejder er fri for at skrive
navne mv. hver gang, dog uden at miste fleksibilitet. Faktisk hvad enhver
virksomhed kan bruge.

Hvad findes der?

Mvh. Brian

Fra : Mads

Dato : 29-09-03 10:38

"BeerHunter" <BeerHunter@2night.dk> wrote in message
> [...]
skrive
> navne mv. hver gang, dog uden at miste fleksibilitet. Faktisk hvad enhver

Det lyder umiddelbart som noget en eller flere skabeloner kan klare.
Opgaven løses typisk af den person der i virksomheden har bedst kendskab til
Word ( eller en af ledelsen udpeget person)

Jeg er ikke bekendt med komicielle add-on løsninger til Word der løser den
problemstilling. Jeg kan heller ikke se der skulle være et marked. Det vil
altid kræve så meget individuel tilpasning at der nok er ligheder mellem to
løsninger, men også mange forskelle, at det reelt ikke er det samme produkt.

Såfremt du har flere ønsker en dem du har beskrevet og du ikke selv vil
løse det, må jeg anbefale at finde et IT firma der vil hjælpe.

Mvh Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-09-03 21:58

> "BeerHunter" <BeerHunter@2night.dk> wrote in message
> flere
> skrive

Jeg mener, at jeg engang så noget med, at man kunne indsætte oplysninger om
afdelinger, medarbejdere m.m. i en ini fil, hvorfra de så blev indlæst via
felter til word. Da det krævede noget script i indlæsning af netværket,
satte jeg mig ikke nærmere ind i det, da det var udelukket hos os, at der
måtte ændres på opstart af netværket.
En lidt mere simpel løsning kan være, at man laver sit standard brevhoved,
og der hvor der skal stå afdeling og adresse kan man så indsætte
formularfelter med dropdown bokse, hvor man så vælger det aktuelle. Hvis
ikke der er alt for mange afdelinger, kunne man typisk lave en færdig
skabelon til hver afdeling, således at dropdown boksene var sat til default
at vise den pgl. afdeling, men man ville altid kunne ændre til en anden
afdeling, hvis det var hensigtsmæssigt. Derved skal brugeren som
udgangspunkt ikke ændre noget, men kan altså gøre det, hvis det skulle være
nødvendigt.

Kurt