Andet multimedie
bentjuul 3670
Liste over ALT+???
Fra : Mons

Dato : 27-09-03 18:19

Halløj

Jeg ved der er mange tegn der kan skrives med alt + et tal. Fx. omvendt ?
alt + 168 ¿, hvad man så kan bruge det til. Mit ? er, hvor kan man finde en
liste over disse "koder"?. Det er lidt træls selv at skulle tegne når man
ved der findes en nemmere måde.

Mogens

Fra : Studio Smalbro

Dato : 27-09-03 18:42

Hvis du kigger ind hos din lokale antikvar kan du sikkert finde en gammel
dosbog til en femmer. De plejer gerne at være optrykt bagi. Ellers så står
det jo i Charactermap, som ligger under Accessories. Hvis du klikker på en
karakter, så viser Charactermap altkoden nedenunder..

Kh
Alt0098Alt106Alt0248Alt0114Alt0110

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-09-03 18:36

On Sat, 27 Sep 2003 19:18:42 +0200, "Mons" <m_j@spam.dk> wrote:

> [...]
>liste over disse "koder"?. Det er lidt træls selv at skulle tegne når man

I Windows er der et program der hedder "Tegnoversigt" der viser
koderne.

Start / Programer / Tilbehør / Systemværktøjer ...

Kurt Brixen

Fra : Mons

Dato : 27-09-03 19:10

Jeg er godt klar over tegnoversigt. Men hvis jeg skriver alt+168 under
arial/times new roman skriftypen kommer der et ¿ frem. Men dette tegn er
ikke i oversigten. Så vidt jeg kan se. Har lige prøvet igen men jeg er måske
blind!!

Mogens

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-03 19:16

> [...]
> arial/times new roman skriftypen kommer der et ¿ frem. Men dette tegn er
> ikke i oversigten. Så vidt jeg kan se. Har lige prøvet igen men jeg er

Slå Advanced view til, og vælg Unicode som Character set.
Så kommer der mange flere med.
Standard er vist nok DOS, som kun har 256 tegn at vise (eller noget i den
stil).

/Per

Fra : Mons

Dato : 27-09-03 19:28

Det har jeg gjort. Nu har jeg valgt DOS vesteuropæisk, og har fundet tegnet
i oversigten. Og nu fatter jeg ingenting.. Koden er her ALT+0191 og ikke
ALT+168. Måske jeg bare skal lade være med at bryde min hjerne noget der i
dagligdagen er ligegyldigt og istedet gå ud og slå græs, selv om det er lidt
sent.

Mogens

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-03 19:46

> [...]
> dagligdagen er ligegyldigt og istedet gå ud og slå græs, selv om det er

Husk en lommelygte

/Per

Fra : emj

Dato : 27-09-03 20:04

On Sat, 27 Sep 2003 20:09:52 +0200, "Mons" <m_j@spam.dk> wrote:

> [...]
>ikke i oversigten. Så vidt jeg kan se. Har lige prøvet igen men jeg er måske
Ja, du er blind.
Det ligger i tegnoversigten under ALT+0191
¿
Hilsen emj

Fra : Mons

Dato : 27-09-03 20:51

Har du læst hvad jeg skrev kl 20.28. Eller har du en langsom server?

Fra : emj

Dato : 27-09-03 21:50

On Sat, 27 Sep 2003 21:50:36 +0200, "Mons" <m_j@spam.dk> wrote:

>Har du læst hvad jeg skrev kl 20.28. Eller har du en langsom server?

Du har ikke en langsom server
Jeg har bare ikke hentet de seneste, da jeg svarede og derfor ikke set
dit svar.
Hilsen emj