Sierra 2.0 St. Car til 15-25.000 kr.?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 17:03

Nogen der kan nævne noget man skal holde øje med, ang. subject? Er det
muligt at få en sådan bil til den nævne pris?

Hvad med motoren, har den nogle svagheder? Gearet?

Ruster de for meget? Kan konstruktionen ellers holde? Er den dyr i vedlige
hold? Let at gå til (Har jeg hørt den er

Er alle Sierra'er baghjulstrækket - eller er der nogen med forhjulstræk (ved
ikke en skid om Sierra )

// Troels

Fra : Mr.Unlock

Dato : 27-09-03 17:16

En sierra er en gang FORD LORT ........til 15- 20000 kan du nok få 2 de
koster ikke ret meget.
Mig siel herfra

Fra : Olesen

Dato : 27-09-03 17:35

"Mr.Unlock" <FJERNES_MrUnlock@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En sierra er en gang FORD LORT ...

Sierra'er er kram.
Enkle, robuste og afprøvede dele.
Nemme at reparere på, billige i dele
og kanon plads.

Så har du fundet een uden rust, een som
er holdt jævnligt med undervognsbehandling,
og har fået den olie og kærlighed som motoren
kræver, så har du bil i lang tid til få penge.

...og så er Sierra også at finde blandt
de hurtigste i Vandel..)

MVH

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 17:48

> ..og så er Sierra også at finde blandt
> de hurtigste i Vandel..)

Takket være TEC2000

// Troels

Fra : Olesen

Dato : 27-09-03 17:53

> Takket være TEC2000

NOS er ordet.:

Fra : Olesen

Dato : 27-09-03 17:30

"Troels [around 9000]" <news@FJERNputtitat.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan nævne noget man skal holde øje med, ang. subject? Er det
> muligt at få en sådan bil til den nævne pris?

Prismæssigt, ja.

> Hvad med motoren, har den nogle svagheder? Gearet?

Stærk motor hvis plejet.
Gearet også stærkt. Ingen svagheder, andre
end dem du vil finde i enhver bil til dên pris/alder.

> Ruster de for meget?

Ja. Især hvis du ikke har fået
den underv. behandlet......

> Kan konstruktionen ellers holde? Er den dyr i vedlige
> hold? Let at gå til (Har jeg hørt den er

Solid og simpel mekanik.
Rimelig i vedligehold, især når
de værdste sliddele ER skiftet...(knast/styrtøjsdele)

> Er alle Sierra'er baghjulstrækket - eller er der nogen med forhjulstræk
(ved
> ikke en skid om Sierra )

Sierra skulle være udgivet med forhjulstræk, men da
designet på sin tid var så meget anderledes, og stik
modsat af hvad Ford ellers stod for, så beholdt man
baghjulstrækket, så bilen ikke blev "for ny" og dermed
kunne afskrække de ellers loyoale Ford-taunus kunder eks.

Få Sierra'er er 4 hjulstrukne.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 27-09-03 18:23

> Nogen der kan nævne noget man skal holde øje med, ang. subject? Er det
> muligt at få en sådan bil til den nævne pris?

Som på alle sierraér skal du kigge efetr rust i panelker og i de bagerste
vanger. elelrs er der de sadvanlige knækkede fjedre bag i, oliespild fra
motor og gummibøsninger i undervogn.

> Hvad med motoren, har den nogle svagheder? Gearet?

Hvis det er en DOCH motor du kigger på, som nok er den bedste man kan få i
en sierra, er toppakningen det værste dette er nemt at høre da der vil komme
en gurklen fra varmeapperatet. Gearkassen må ikke synge og ikke rasle,
elelrs plejer der at ære mage km i dem

> Ruster de for meget? Kan konstruktionen ellers holde? Er den dyr i vedlige
> hold? Let at gå til (Har jeg hørt den er

Nej de ruster ikek mere end andre biler og går ikke mere istykker, mange af
de nedbrud der sker vil jeg påskrive få ringe villigeholdelse og for dårlige
stumper. De er meget lette at gå til.

> Er alle Sierra'er baghjulstrækket - eller er der nogen med forhjulstræk
(ved
> ikke en skid om Sierra )

Alle sierraér har baghjulstræk ud over nogen spec, modeller som har 4
hjulstræk

--
M.V.H

Bjørn ingebrigtsen
Ford Sierra 2,0i CLX 92´

Fra : Olesen

Dato : 28-09-03 07:52

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f75c76c$0$32513$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
komme
> en gurklen fra varmeapperatet. Gearkassen må ikke synge og ikke rasle,

Er godt klar over, en DOHC er at foretrække, men hvad
med vedligehold af denne ?

Synes jeg hører mange småting med følere osv. som
er defekte, og motorer som går ujævnt fordi motorstyringen
er for dårlig osv ?

Hvad kører længst uden fejl, en 'simplere'
OHC eller en mere avanceret DOHC med
smart motorstyring, sonder og proper osv ?

Personlig har jeg kun erfaret tændingsbanken
i min egen gamle OHC'er, men har ellers altid
opført sig eksemplarisk mht. speederrespons,
behagelig tomgangshastighed og hvad man eller
kan forvente.

Kunne en DOHC fåes med alm. kaburator egentlig ?
Hvor mange forsk. motorstyringer brugte Ford i Sierra 2.0 DOHC'en ?

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 28-09-03 17:05

> Er godt klar over, en DOHC er at foretrække, men hvad
> med vedligehold af denne ?

Jeg har ikke haft andet end en Lamdasonde og en mapsensor. Ud over
selvfølgelig hvad jeg har slidt op *GGG*

> Synes jeg hører mange småting med følere osv. som
> er defekte, og motorer som går ujævnt fordi motorstyringen
> er for dårlig osv ?

Næh de er sgu ikke dårligere end så mange andre biler, min har gået 280000
km nu, men min motor har kun gået 180000, grunden til skiftet var et flækket
topstykke fordi jeg havde kørt for længe med en def. toppakning.

> Hvad kører længst uden fejl, en 'simplere'
> OHC eller en mere avanceret DOHC med
> smart motorstyring, sonder og proper osv ?

Hvis din OHC'er er med indsprøjtning er det næsten samme styring om der er
forskel skal jeg ikek kunen sige, er den med karburator køre den i en
evighed uden fejl.

> Personlig har jeg kun erfaret tændingsbanken
> i min egen gamle OHC'er, men har ellers altid
> opført sig eksemplarisk mht. speederrespons,
> behagelig tomgangshastighed og hvad man eller
> kan forvente.

ja det er en stabil motor som kun har lidt problemmer med ventilstamme
pakningerne og knasten men ellers er en god motor.

> Kunne en DOHC fåes med alm. kaburator egentlig ?
> Hvor mange forsk. motorstyringer brugte Ford i Sierra 2.0 DOHC'en ?

Ja den kan fås med karb. men det er klart at fortrække med indsp. Så vidt
jeg kan huske blev den kun lavet med en model motorstyring, om de så løbende
har opdateret og forbedret softwaren i den skal jeg ikke kunne sige.

Bjørn ingebrigtsen

Sierra 2,0 DOCH