Mazda6 vindstøj
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 27-09-03 16:53

Undertegnede var i dag ude og prøvekøre en Mazda6 2.0 Touring stationcar
(som er øverst på ønskelisten for tiden).

På motorvejen synes jeg der var en del vindstøj når man kom godt op i
fart... Godtnok var der 17" fælge på, men jeg fornemmede ikke rigtig at
støjen kom derfra - men mere omkring forrude/A-stolpe området. Kan det
virkelig passe at en helt ny bil til 300.000 ikke er bedre støjdæmpet en som
så??? Det spiller måske også ind at det er en stationcar?

En af dagene må jeg tage en tilsvarende tur i svigerfars Audi A6 og se
hvordan det forholder sig med støj i sådan en - bare så man har noget at
sammenligne med (i den modsatte ende af spektret end min egen nuværende
Mitsubishi Colt årgang 95). Jeg har ved almindelig landevejskørsel
konstateret at den klarede sig pænt mod vindstøjen - men én ting er jo
landevej, én anden er tyske motorvejshastigheder!

Cheers
Rolighed

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:20

René Rolighed Christensen wrote:
:: Undertegnede var i dag ude og prøvekøre en Mazda6 2.0 Touring
:: stationcar (som er øverst på ønskelisten for tiden).
::
[...]

Prøv evt. en Avensis (Stationcvar) til sammenligning. Den har ingen udtalt
vindstøj ved hastigheder op mod 200 km/t.

M.v.h.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 29-09-03 06:22

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
>
> Prøv evt. en Avensis (Stationcvar) til sammenligning. Den har ingen udtalt
> vindstøj ved hastigheder op mod 200 km/t.

Den nye Avensis? Den er jeg også lidt lun på, men jeg synes godtnok den er
"noget" dyrere end Mazda 6'eren når man ser på mortorstørrelse, udstyr m.m.

/Rolighed.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-03 16:37

[...]
::: o(

Jeg kan kun sige: Prøv den!. M.h.t. pris, véd jeg at der er mulighed for
forhandlerne at "skrue" lidt på prisen - prøv og pres. Ellers sig til, så
skal jeg se om jeg kan gøre noget.

M.v.h.