grimme kofangere...
Fra : ct

Dato : 27-09-03 16:37

hvordan får jeg en gammel grå og grim kofanger pæn igen nemmest ?

på en kadett i det her tilfælde (kan ikke se om den nogensinde har været
sort, men jeg gætter på det

Claus

--
------------
Husk at fjerne FJERNES fra min emailadresse når du mailer mig.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 16:57

> på en kadett i det her tilfælde (kan ikke se om den nogensinde har været
> sort, men jeg gætter på det

Nogle giver den vinylmakeup - andre en blanding af (er det?) terpentin og
linolie - og nogle helt andre, tager en matsort spray

// Troels

Fra : A. K.

Dato : 27-09-03 16:58

"ct" <clausFJERNES@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan får jeg en gammel grå og grim kofanger pæn igen nemmest ?
>
> på en kadett i det her tilfælde (kan ikke se om den nogensinde har været
> sort, men jeg gætter på det
>
> Claus

Tag en varmepistol, lad den varme op ud i fri luft, når den er varm så varm
på kofangeren med varmepistolen ca 10 cm. fra kofangeren, så kan du se det
er næsten som at spraymale den, så tydeligt er det at se den får farven
tilbage, når du har varmet hele kofangeren, så slut af med en gang vinyl
make-up, det er den måde jeg syntes giver det bedste resultat, og holder
længst.

Du skal nok starte forneden et sted hvor det ikke ses ret meget, indtil du
har fået føling med hvor meget varme det skal have.

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 17:00

"ct" <clausFJERNES@kjerkegaard.dk>

> hvordan får jeg en gammel grå og grim kofanger pæn igen nemmest ?

Syrefri vaselineolie fra Matas er din ven

..oO Rune Oo.

Fra : LR

Dato : 27-09-03 22:53

> hvordan får jeg en gammel grå og grim kofanger pæn igen nemmest ?

Helt almindelig motorolie i rigelige mængder (ja, det virker også selv om
den er blevet helt grå). Husk at tør godt efter så det ikke fanger støv.

Det holder dog lige så kortvarigt som vinylrens, silikoneolie, mv. Jeg må
prøve AK's råd! Håber min blæselampe ikke er for voldsom

Mvh,

Lasse