Hvor godt sidder en Givi taske ?
Fra : Tim Hoffmann'

Dato : 10-04-01 12:00

Hej med Jer

Jeg har lige monteret et toptaske stativ, og har nu prøvet at sætte en taske
på.

Her kommer så midt spørgsmål.. Skal tasken sidde urokkeligt fast ? dvs, at
den faktisk går i et med stativet ? eller må den godt kunne sidde og
"bevæge" sig lidt ?

Jeg kan ikke rive den af (uden brug af vold), men den kan godt bevæge sig en
smule på pladen.

Det er IKKE et Monorack men et stativ fra Louis, da Givi er holdt op med at
lave stativer til Gs500E

Håber i kan hjælpe, inden den falder af

Mvh

Tim Hoffmann
GS500E

Fra : boe

Dato : 10-04-01 11:26

"Tim Hoffmann'" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke rive den af (uden brug af vold)

Nej, nogen kan lide det blødt, andre kan lide det hårdt.

> Håber i kan hjælpe, inden den falder af

Måske du skulle gøre det lidt mindre hårdt

Bo, VF1000F

Undskyld!

Fra : Tim Hoffmann'

Dato : 10-04-01 12:27

>Nej, nogen kan lide det blødt, andre kan lide det hårdt.

>Måske du skulle gøre det lidt mindre hårdt

Æv jeg tror sku jeg skal til at tjekke min formulering inden jeg sender
næste gang.

>Bo, VF1000F
>
>Undskyld!
Det er okay.. Det er jo snart ferietid

Tim -GS500E

Fra : Doodle

Dato : 10-04-01 12:50

rofl

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-04-01 13:08

hehehe
Tim tag den!

så fik du endelig din taske.

Hilsen
Kim
GS500E - Klubben!

Fra : Tim Hoffmann'

Dato : 10-04-01 15:51

>hehehe
>Tim tag den!

Yep.. jeg tør sku ikke skrive mere i denne gruppe

>så fik du endelig din taske.

Nope. Jeg har lånt en af Thomas Makro

>Hilsen
>Kim
>GS500E - Klubben!
Uhaja. Lækker tur vi fik kørt i søndags

Mvh
Tim Hoffmann
#1 GS500E klubben

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-01 13:28

boe <bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote in article
<9aumui$4jl$1@sunsite.dk>...
> "Tim Hoffmann'" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message

> Nej, nogen kan lide det blødt, andre kan lide det hårdt.

> Måske du skulle gøre det lidt mindre hårdt

Hahahahahahahahahahaha!
*LOL* og *GRILL* !
Ubetinget månedens morsomste indlæg

--
Mikkel

Fra : Henry

Dato : 10-04-01 13:07

> Her kommer så midt spørgsmål.. Skal tasken sidde urokkeligt fast ? dvs, at
> den faktisk går i et med stativet ? eller må den godt kunne sidde og
> "bevæge" sig lidt ?
Der er vel intet der sidder urokkeligt, men en givitaske (eller en hvilken
som helst anden boks) skal sidde stramt, dvs. når du klikker den på skal der
presses lidt til før den går i "hak". Hvis den ligefrem sidder og "rasler"
så mangler du nogle gummeklodser.
Hvis skidtet sidder og flapper kan det kun give dig problemer med
køreegenskaberne samt systemets holdbarheden.
Det er ligegyldigt om det er en original givi eller en uoriginal tingest,
boksen skal sidde godt fast og må ikke kunne flytte sig rundt i sine beslag.

Henry

Fra : Tim Hoffmann'

Dato : 10-04-01 15:50

Henry wrote in message ...
> [...]
der
>presses lidt til før den går i "hak". Hvis den ligefrem sidder og "rasler"

Der der SKAL presses til før den siger klik.. "problemet" er nede ved de 2
"holde" skruer. På wingracket er der 2 "plader" der går i hak med tasken,
men på det system jeg har købt (five Star), der sidder der 2 skruer med en
dims på. og de holder den ikke lige så godt fast som hvis det var plader.
Men jeg kunne selvfølgelig prøve at fjerne de skiver jeg har på. Så kommer
den lige 1mm tættere på stativet. Det kan være det hjælper.

> [...]
>Det er ligegyldigt om det er en original givi eller en uoriginal tingest,
>boksen skal sidde godt fast og må ikke kunne flytte sig rundt i sine
Okay.. Jeg må ud og se om jeg kan "modificere" det lidt

Tak for hjælpen

Tim
#1 GS500E klubben

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-04-01 16:25

> Her kommer så midt spørgsmål.. Skal tasken sidde urokkeligt fast ? dvs, at
> den faktisk går i et med stativet ? eller må den godt kunne sidde og
> "bevæge" sig lidt ?

Den skal sidde fast.

Jeg havde et monorack m/ en Givi "et-eller-andet" 360 tror jeg på min
SV650S'er. den sad så godt fast, at man kunne vride en smule med stænger og
sub-frame (nok ikke alligevel?).

Det minder mig om en dag jeg skulle feste lidt i en anden by - jeg havde
fyldt topboksen godt op med diverse tøj og skammel - og så lige en halv
kasse dåseroyal! Det var simpelthen de sjoveste 40 km jeg nogensinde har
kørt - SV'eren kunne lave powerwheelies ved alt under 130 km/t, i næsten
alle gear. Den var ret let at holde på gassen på en slags balance med boksen
bagpå, og forhjulet svævende 20-30 cm. over jorden

Da jeg så kom hjem igen, kontrollerede jeg lige hvor meget der egentlig
måtte være i den boks. Omkring 10 kg - jeg havde nok nærmere 20 kg i!

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-04-01 17:05

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> Jeg havde et monorack m/ en Givi "et-eller-andet" 360 tror jeg på min
> SV650S'er. den sad så godt fast, at man kunne vride en smule med stænger
og
> sub-frame (nok ikke alligevel?).

Ved du (eller en anden) om man kan få et Givi rack med sidetasker til
SV'eren? (grimt jovist, men praktisk).

--
Adam
SV650S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-04-01 18:31

> Ved du (eller en anden) om man kan få et Givi rack med sidetasker til
> SV'eren?

Jeg ved Frank (Århus, orange SV'er med plov) har et Wingrack på. Det sidder
udmærket, men jeg mener det er tilpasset en smule.

Det er faktisk ikke lige til at se det på billedet på denne side, men der
*er* faktisk et Wingrack til daglig

http://www.studmc.dk/medlemmer.htm (Franke Herbsleb, jaa?)

Mvh
Steen

Fra : Henry

Dato : 11-04-01 07:12

> Ved du (eller en anden) om man kan få et Givi rack med sidetasker til
> SV'eren? (grimt jovist, men praktisk).

Du skulle lige tjekke www.mo-tech.de inden du anskaffer dig et wingrack. De
laver et system der hedder quick-lock, det smarte ved det system er, at det
kan demonteres på 1 min, pga. et... tja quick-lock system, jeg har lige
forsøgt at komme ind på deres side, men deres server ser ud til at være
nede, prøv lidt senere og se om de har noget til din model.

Det er selvfølgelig kun interessant hvis du ikke skal bruge sidetasker
heletiden.

Henry

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-01 10:17

"Henry" <henry@mail.removethis.dk> wrote in message

> [...]
> forsøgt at komme ind på deres side, men deres server ser ud til at være
> nede, prøv lidt senere og se om de har noget til din model.

Det ser da ret cool ud. Er der nogen der kender noget til det? holdbarhed,
stabilitet, styrke...

> Det er selvfølgelig kun interessant hvis du ikke skal bruge sidetasker
> heletiden.

Det skal jeg selvfølgelig langt fra - tusind tak for linket

--
Adam
SV650S

Fra : Henry

Dato : 11-04-01 14:07

> Det ser da ret cool ud. Er der nogen der kender noget til det? holdbarhed,
> stabilitet, styrke...

Jeg har en motorrad test hvis du er interesseret, jeg kan smide den i binaer
(selvom det jo er dybt umoralsk at gøre sådan noget). Jeg mener at kunne
forstå (Tysk er ikke min livret) at kvaliteten og udformningen skulle være
helt ok.

Henry