meta tag generator
Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-03 16:30

Dav

Jeg havde engang et link til en dansk hjemmeside med en meget omfattende
metag tag enrator, med hjælp og beskrivelse til de enkelte felter, men nu er
den pist væk.

Jeg husker det som om det var det eneste der var på siden/domænet og at den
var dansk.

Er der nogen som måske har et link på disse sparsomme oplysninger?

Hilsen
Denni!s

Fra : pepss

Dato : 27-09-03 16:38

"Denn!s H"

det må næsten være www.metamaten.dk

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-09-03 17:12

>er
>
>det må næsten være www.metamaten.dk

men ikke for at sprede skår i glæden, men metatags.. er det
efterhånden ikke noget, der hører fortiden til? iflg. mine kendskaber,
så er der ingen af de absolut største søgemaskiner, der benytter
metatags.. men det er måske bare min opfattelse..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 17:16

Bo Dudek wrote:
> [...]
> så er der ingen af de absolut største søgemaskiner, der benytter
> metatags.. men det er måske bare min opfattelse..

Du har ret I at metatags ikke er så vigtige som de engang var :) Og jah,
tror lidt det er old-school at bruge meta-tags ;) (Jah, jeg bruger dem
selv - så intet negativt i det ;)).

mvh
Johan

Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-03 17:34

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du har ret I at metatags ikke er så vigtige som de engang var :) Og jah,
> tror lidt det er old-school at bruge meta-tags ;) (Jah, jeg bruger dem

Tror i at tag som noindex, nofollow, http-equiv er uden betydning?
Jeg har en side med knap 160 undersider, hvor kun index siden er registreret
i søgerobotterne.

Denn!s

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 19:55

Denn!s H wrote:

> [...]
>>
> Tror i at tag som noindex, nofollow, http-equiv er uden betydning?
> Jeg har en side med knap 160 undersider, hvor kun index siden er registreret

Det er så rigtigt. Det kan være fornuftigt at bruge til at stoppe
indexes. Dog er robots.txt filen også smart i disse sammenhænge.

Min pointe var at de ikke var lige så vigtige som i gamle dage - hvor
man ikke blev optaget ordentlig uden metatags - med mindre der var tale
om web directories ;)

Er enig I de stadig er i funktion - og har skam heller ikke påstået at
de ikke er det :)

mvh
Johan

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-03 17:52

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message

> [...]
> så er der ingen af de absolut største søgemaskiner, der benytter
> metatags.. men det er måske bare min opfattelse..

Ingen respektable søgemaskiner bruger meta-tags til at indexere indhold
efter.
Derfor er keywords ikke længere interessante.
Content er heller ikke interessant, - det er istedet væsentligt at lave sin
side så indholdet på siden giver en god indeksering og ranking.

Det kan man læse mere om på www.searchenginewatch.com

De mere tekniske meta-tags er stadig interessante.

/Per

Fra : Denn!s H

Dato : 27-09-03 17:28

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev i en meddelelse

som måske har et link på disse sparsomme oplysninger?

> det må næsten være www.metamaten.dk
>
> --
> pepss

JEP! lige nøjagtig, Tak