TV-kort, kvalitet?
Fra : Torn

Dato : 27-09-03 14:23

Hej,
Er der nogen her der kan fortælle lidt om hvordan TV kvaliteten er på de
forskellige TV-kort. Jeg er på udkig efter et kort der for det første er
billigt, og dernæst har en acceptabel kvalitet på min 19" monitor. Det skal
kun bruges til TV kiggeri, Jeg har ingen planer om at optage fra det. Er der
normalt fjernbetjening med disse kort? Kan man se TV i et vindue på skærmen?
(Én af ideerne er at jeg skal kunne sidde her i min hule og se NFL søndag
aften samtidig med at min søn og jeg kan diskutere kampen via ICQ over
nettet).
Anyone?
Torn

Fra : Allan / Kolding

Dato : 27-09-03 14:40

Du kan købe et af mig.
( Selvom dette ikke er nogen markeds gruppe. )
men du skal da have budet.

Det er en pakke med det hele.

Inderholder :

1 stk grafikkort GF2 MX400, 64 mb ram
1 stk TV- tuner
1 stk Fjernbetjening
VinDVD og VinDVR
Div kabler, stik, manual, driver cd, orig. embalage,
Samt kvit. fra 10/03-2003.( Så stadig masser af garanti )

LINK
http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=260

Virker perfekt ! ( Også ved fuld skærm )
Jeg har kun brugt det som tv, men det kan meget mere.

Prisidé Kr. 800-

Udsk. pga. overgang til Radion 9800 PRO.

MVH Allan / Kolding

Ved mail byt om på bruhn og allan og fjern _V_Æ_K_

KLIP

Fra : povlhp@mail.home.ter~

Dato : 27-09-03 14:40

On 2003-09-27, Torn <torn@torn.invalid> wrote:
> [...]
> (Én af ideerne er at jeg skal kunne sidde her i min hule og se NFL søndag
> aften samtidig med at min søn og jeg kan diskutere kampen via ICQ over

Min erfaring er, at det ikke er helt i top. Der er for meget støj
i computeren, og nogle kanaler vil derfor være dårlige. Jeg anbefaler
i stedet en billig eller gl. defekt video, brug den som tuner, og
kør det ind over video-ind på et grafikkort med video ind.

Så har du også videoens fjernbetjening :)

Fra : Torn

Dato : 28-09-03 13:57

Hej,
<povlhp@mail.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nu har jeg været lidt rundt på nettet og kigge og er faldet over et Terratec
Cinergy TV 400 kort. Det ser rimeligt ud når jeg ser på specifikationerne,
og prisen er heller ikke så afskrækkende. Kender nogen dette kort?

Med hensyn til at bruge en gammel defekt video som tuner vil jeg helst have
så lidt strømslugende skrammel som muligt stående.

Og tak til Allan for tilbuddet. Jeg nænner imidlertid ikke at skifte mit
gamle GF4 TI4200 ud med et GF 2 kort .
Torn

Fra : povlhp@mail.home.ter~

Dato : 28-09-03 16:01

On 2003-09-28, Torn <torn@torn.invalid> wrote:
> [...]
>
> Med hensyn til at bruge en gammel defekt video som tuner vil jeg helst have
> så lidt strømslugende skrammel som muligt stående.

Så har Bilak løse TV-tunere til salg. Det er nok det bedste.
Alternativt, så har Hauppauge en USB tuner/capture ting med
hardware komprimering på tingen så der er plads over 12Mbit.

Dette bør også flerne tuneren fra computeren, og dermed mindske
støj betragteligt. Og den kommer vist med software til optagelse
og tidsforskydning.

Fra : MA

Dato : 28-09-03 18:01

Måske du kan bruge en ekstern TV-tuner?
Efter at have prøvet forskellige TV-kort er jeg endt op med en ekstern
Viewsonic NextVision N5, TV Tuner, og den kan jeg kun anbefale.
Se evt. http://www.viewsonic.com/products/video_box_nextvisionn5.htm Tuneren
fås billigere hos Proconsult (1.420,-)
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-hifi/mm-div/mm-vs-n5e.html end
via EDBpriser (1.899,- Multimedia World).
Bruges til en 17" Dell UltraSharp 1702FP 1024x768 via analog.
- omsider kan børnene bruge samme fladskærm til computer, TV, PlayStation og
video med problemfri fjernbetjening og uden at der skal flyttes ledninger
og (såfremt computeren ikke bruges) uden at belaste grafikkortet i PC'en.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-09-03 18:45

On 2003-09-28,
MA <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote:
> [...]
> og (såfremt computeren ikke bruges) uden at belaste grafikkortet i PC'en.

Bilka har lige haft en ekstern TV tuner til max 800 kr.

Fra : Jonas R.

Dato : 28-09-03 19:16

SNIP

Når men nu skal du høre! Jeg har et terratec cinergy tv 400. Det som du har
set på og det virker ekstremt godt på min pc. Bruger en 19" samsung
fladskærm mener den her 191T eller noget i den stil (er lige på min laptop).
Når men det kører altså helt fint på min pc og jeg har ovenikøbet splittet
antennekablet op i 2 hvilket giver mere støj. ydermere har det en
fjernbetjening som virker helt fint og også kan åbne andre programmer osv.

JOnas

Fra : Torn

Dato : 29-09-03 20:38

Hej,
"Torn" <torn@torn.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Cinergy TV 400 kort. Det ser rimeligt ud når jeg ser på specifikationerne,
> og prisen er heller ikke så afskrækkende. Kender nogen dette kort?

Tak for svarene allesammen. Desværre er de eksterne tunere lidt for dyre for
mig, men jeg er glad for at høre Jonas R's erfaringer. Jeg tror jeg prøver
Terratec kortet. Mine antenneforhold er gode da jeg har kabeltv så mon ikke
kvaliteten på skærmen bliver acceptabel.
Torn