PC fryser :(
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 27-09-03 13:44

Hej

Jeg har fået(lavet) ny pc, men når jeg f.eks. spiller Generals eller SimCity
har computeren med at fryse fast (og må herefter "voldslukkes")

Min konfiguration er:

Pentium 4 - 2,4 Ghz / 800 Mhz
Intel D865PERL bundkort
2x256 DDR3200 (Dual-channel)
Sapphire Radeon 9600 - 256 MB DDR / TV-out
WinXP Proff.

Er der nogen der kender til en løsning (Jeg kører med nyest BIOS-verion og
driver til grafikkortet)

Jeg har checket at cpu'en ikke bliver for varm... og strømforsyningen er ok.

Hjælp ;)

Michael Nielsen

Fra : povlhp@mail.home.ter~

Dato : 27-09-03 14:39

On 2003-09-27, Michael Michel Nielsen <indy@SLETMIGindy.dk> wrote:
> [...]
> driver til grafikkortet)
>
> Jeg har checket at cpu'en ikke bliver for varm... og strømforsyningen er ok.

Det kan også være defekt RAM. Har du prøvet MEMTEST86 ?

Prime95 kan også afsløre fejl memtest ikke fangede. Min maskine
havde også problemer ind imellem på NVidia2 chipset, og her gav
Prime95 selvtesten ind imellem fejl.

Fik RAM'en byttet, og maskinen har kørt stabilt lige siden.

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 28-09-03 17:48

Hej

> Det kan også være defekt RAM. Har du prøvet MEMTEST86 ?

Har prøvet med Prime95... men den viser ingen fejl :(

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 14:42

>Pentium 4 - 2,4 Ghz / 800 Mhz
>Intel D865PERL bundkort
>2x256 DDR3200 (Dual-channel)
>Sapphire Radeon 9600 - 256 MB DDR / TV-out
>WinXP Proff.
Prøv at slå FastWrite fra i bios.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Sander

Dato : 27-09-03 21:53

Eller prøv at ændre computertypen i
Enhedshåndtering til:
"Pc med avanceret strømstyrings- og
konfigurationsinstillinger (ACPI)".

Sander.

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 28-09-03 17:49

Hej

> "Pc med avanceret strømstyrings- og
> konfigurationsinstillinger (ACPI)".

Nedsætter det yde-evnen? (den står jo på multi-processor)

Michael

Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 28-09-03 18:01

Hej

> Prøv at slå FastWrite fra i bios.

Jeg kan simpelthen ikke finde FastWrite i min bios?!?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 19:02

>Hej

>Jeg kan simpelthen ikke finde FastWrite i min bios?!?
Ok, grunden til at jeg skrev det, er, at der er rigtig mange der har haft
problemer ned Radeon og Fastwrite, hvor de skriver at det hjalp at fjerne
den i bios.
Søg selv i diverse ng's for flere svar.

THF
Brøndby