VOLVO MOTOR B-MODEL
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-09-03 09:27

Hej
Jeg er indehaver at en motorbåd med en Volvo penta b20
Men motoren er gået død.....

Tænkte om en Volvo b20A kan ligges i ? passer den på samme drev ?

B20A er fra en 740.

Men hvad med en 2,3 med mekanisk indsprøjtning passer den oz på drev
gearkasse?

Venligst
Jens

Fra : Nansen

Dato : 27-09-03 09:58

> Tænkte om en Volvo b20A kan ligges i ? passer den på samme drev ?
> B20A er fra en 740.

Du tænker ikke på B20 når den er fra en nyere, så hedder de B200A
Jeg ville skynde mig at finde en gammel B20 igen, ellers får Du problemer
med bla. vandkølet udst. manifold, den passer ikke på den nyere motortype
Der er ligeledesen helt speciel knast i den gamle B20 Marinemotor, den skal
flyttes med over i en evt. anden Motor hvis det skal virke optimalt..

> B20A er fra en 740.
B200A osv.
> Men hvad med en 2,3 med mekanisk indsprøjtning passer den oz på drev
> gearkasse?
Du får en helt anden hældning på motor, og ryger ud i mange andre
problemer...

Nansen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-09-03 13:28

> Tænkte om en Volvo b20A kan ligges i ? passer den på samme drev ?

Jeg ville aldrig smide en bilmotor i en båd uden videre - Penta-motorerne er
bygget noget mere kraftigt end Volvo's alm. bil-motorer, bare se på Bukh's
DV20, 20 heste, 1.000 ccm - og godt 250 kg.

// Troels