Atjas Taugé
Fra : Bent

Dato : 27-09-03 08:26

Jeg går ofte på jagt på nettet efter spændende opskrifter.
Jeg er faldet over en, hvor der skal et halv glas Atjas Taugé i.
Hvad er det, og hvor køber man sådan noget?

Hilsen Bent

Fra : kim rasmussen

Dato : 27-09-03 12:39

Hej Bent

Atjas Tauge´er spirer af en eller anden slags ;
bønnespirer
lucernespirer
mungbønne (spirer)
sojabønnespirer
spirer (sojabønner)
sukkerærte skud

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Felix

Dato : 27-09-03 14:21

On Sat, 27 Sep 2003 09:25:53 +0200, Bent wrote:

>Jeg går ofte på jagt på nettet efter spændende opskrifter.

Så vil jeg anbefale madlexikonet her:
<http://www.xs4all.nl/~margjos/index.html>
eller direkte til tekstsøgningen:
<http://www.xs4all.nl/~margjos/indxentx.htm>

>Jeg er faldet over en, hvor der skal et halv glas Atjas Taugé i.
>Hvad er det, og hvor køber man sådan noget?

Hollandsk er nu et sjovt sprog:

NL: Taugé is een kiemplantje van de katjang idjoe (mungbonen).
De smaak van taugé heeft enige gelijkenis met die van Chinese
kool. Taugé wordt o.a. gebruikt als gekookte groente en in
roerbakgerechten.

Atjas er tilsyneladende blot et (person-)navn, så du kan fint
bruge 'Jensens Bønnespirer' eller den bedste dåse fra brugsen.

At kalde et glas bønnespirer for Atjas Taugé på danske
hjemmesider, fortæller en del om dem som ..... Nå, tænk selv.