Lion king reg 1 eller 2
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 27-09-03 07:58

Hej med Jer filmelsekere

Kan det passe (via. Axelmusics website) at der kun er DTS på reg 2
udgivelsen af Lion King?

Spørgsmålet er så videre om det er crappy DTS ala Resident Evil og LOTR reg
2 udgaverne, så man ligesåvel kan vælge reg 1 udgaven med et godt AC3
lydspor?

Anders Hyltoft

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 27-09-03 08:32

"Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message
> [...]
reg
> 2 udgaverne, så man ligesåvel kan vælge reg 1 udgaven med et godt AC3

Ja, det kan passe at det er med DTS. Jeg er nu ret sikker på at kvaliteten
er i orden. Man skal tage i betragtning at filmen kun er 90 min lang, så der
skulle være nok plads til båndbredde.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 11:00

Jeg har lige fået det store Lion King giftset idag og kan bekræfte at der
ikke er DTS på denne ugivelse. Selve DVD'en i settet svarer til Platinum DVD
udgivelsen på reg1.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-09-03 13:28

> [...]
> ikke er DTS på denne ugivelse. Selve DVD'en i settet svarer til Platinum

jeg havde lagt gift settet i min huskeliste, men med den danske dts udgave
på trapperne vælger jeg den - jeg køber næsten altid region 1, men lige
netop tegnefilms genren vælger jeg altid reg 2 pga. mine 2 knægte som gerne
vil høre de danske stemmer - bagefter ser jeg så den engelske version selv -
så er alle glade... danskerne laver nu nogle godt stemmer, men på et
tidspunkt har man fået nok af linie 3! - nej det er gas - men i kan ta'
det!
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 14:38

Jeg glemte at nævne at settet er THX certificeret. Så jeg tror såmænd ikke
man vinder så meget ved at købe DTS udgaven. Jeg køber aldrig Disney'erne på
dansk. Jeg har så heller ikke børn. Men de skærer jo som regel vanvittigt
meget i det ekstramateriale der er på reg2-uk eller reg1 udgaverne når de
kommer herhjemme. Men lige ved denne titel, der er meget hypet, tror jeg
vist at den danske er okay. Så ved denne her tror jeg det bliver en
smagssag, men jeg vil dog nævne at giftsettet er -utrolig- flot.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Malene

Dato : 27-09-03 22:16

Har du et link til et sted man kan købe giftsettet?

Malene

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 23:15
Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-09-03 23:18

> Yep ;)
>
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/786936225419

det var vi da så pænt enige om

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-09-03 23:17

Fra : Martin Møller

Dato : 27-09-03 22:04

"Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
reg
> 2 udgaverne, så man ligesåvel kan vælge reg 1 udgaven med et godt AC3

Det er vist noget med at Lion King kommer med en hel speciel lyddel som er
udviklet af Disney. DEHT eller noget i den retning.

Martin

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 28-09-03 09:51

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> wrote in message

SNIP

> Det er vist noget med at Lion King kommer med en hel speciel lyddel som er
> udviklet af Disney. DEHT eller noget i den retning.

??? at uddybe

Skulle de have udviklet et nyt format eller? Det er vel stadig enten DTS
eller AC3 i 6 eller 7 kanaler der er gængs. Ellers skal jeg da have ny
forstærker

Anders Hyltoft

Fra : Martin Helbo

Dato : 28-09-03 11:54

> Skulle de have udviklet et nyt format eller? Det er vel stadig enten DTS
> eller AC3 i 6 eller 7 kanaler der er gængs. Ellers skal jeg da have ny
> forstærker

Det hedder Disney enhanced home theater mix. Det er udviklet af
lyddesigneren Terry Porter. Det er noget med at man fremhæver "the sweet
spot" altså den ideele placering i forhold til ens højtalere, det er vist
samme princip man også bruger i IMAX biografer.

Der står lidt om det på filmlands hjemmeside:
http://www.dr.dk/kultur/indexfilm.asp?articleID=22334&articleTypeID=4&SubjectID=97&action=artikel&site=film

/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : flemsus

Dato : 28-09-03 11:56

Anders B. Hyltoft wrote:
> [...]
>
> Skulle de have udviklet et nyt format eller? Det er vel stadig enten
> DTS eller AC3 i 6 eller 7 kanaler der er gængs. Ellers skal jeg da

Der var vist nok noget om det i Troldspejlet, men jeg fik ikke fat i hvad
det præcist var.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Morten DH

Dato : 28-09-03 12:12

> [...]
reg
> 2 udgaverne, så man ligesåvel kan vælge reg 1 udgaven med et godt AC3

Hvad er det for noget med crappy DTS? (følger ikke R2 udgivelserne ret nøje)

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 28-09-03 12:26

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> "Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> skrev i en meddelelse
> reg
>
> Hvad er det for noget med crappy DTS? (følger ikke R2 udgivelserne ret
nøje)

Det er min egen holdning til nogle reg 2 udgivelsers temmelig løse omgang
med kvalitets-kontrol og -kriterier i forbindelse med deres udgivelser.

Jeg har lavet sammenligninger med bla. 4 disv udgaven af LOTR på reg 1 og 2
samt Resident Evil, og der er STOR forskel på hvor meget der sker i
højttalerne alt efter hvilken reg man afspiller.
Jeg har også kunnet påvise at i mange reg 2 udgivelser fylder DTS lydsporet
ikke meget mere end AC3 lydsporet på samme plade. Dette borger jo ikke
ligefrem af den ekstra lydkvalitet som DTS ellers har i forhold til AC3.

Det helt grelle eksempel er Midsommer udgivelsen som er fuldstændig "fucked
up" i DTS lydsporet. Centerkanalen bliver afspillet i højre front kanal som
til gengæld ikke bliver afspillet nogle steder. De folk der har købt den
film, burde simpelthen smide den efter distributøren og forlange penge
tilbage.
"The Hunted" reg 2 udgaven er der vistnok også et DTS spor på. Der er bare
ikke et LFE-spor på, så hvis man har købt en subwoofer så kan man ligesågodt
slukke den hvis du vil høre DTS.
Til gengæld er AC3 lydsporet på begge film uden fejl og i 5.1 format.
Meeeget underligt

Jeg ved ikke hvorhenne forringelsen sker, men der må være nogle lydteknikere
rundt omrking i landet som enten har vildt dårligt udstyr eller ikke kan
høre nogetsomhelst.

Anders Hyltoft

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-09-03 13:14

> "The Hunted" reg 2 udgaven er der vistnok også et DTS spor på. Der er bare
> ikke et LFE-spor på, så hvis man har købt en subwoofer så kan man
ligesågodt
> slukke den hvis du vil høre DTS.

He - pudsigt du nævner den - jeg så den igår (lørdag) med dts - og det slog
mig fra filmens første minut at lyden var meget ringe - især center
højttaleren var helt tosset - det lød som om de snakkede ned i en kasse
eller noget - forfærdelig lyd.

> Til gengæld er AC3 lydsporet på begge film uden fejl og i 5.1 format.

Måske jeg skulle have prøvet det istedet, men man burde vel som
tommelfingerregel kunne gå ud fra at dts lyden vil være alt andet overlegen,
men åbenbart ikke

> Meeeget underligt

ja - det er det faktisk.

> Jeg ved ikke hvorhenne forringelsen sker, men der må være nogle
lydteknikere
> rundt omrking i landet som enten har vildt dårligt udstyr eller ikke kan
> høre nogetsomhelst.

ja - der er stor forskel - jeg har købt T2 Ultimate Edition - Reg 1 (nu
udgået) - den film har som bekendt nogle år på bagen, men ham eller dem der
har mixet det nye dts lydspor bør have en oscar eller noget - for det er
simpelthen fantastisk hvad de formår med en så gammel film - tit ved ældre
film er dts'en ikke på højde med helt nye film, men i dette tilfælde er det
virkeligt derop ad.

Fra : Martin Møller

Dato : 28-09-03 16:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig fra filmens første minut at lyden var meget ringe - især center
> højttaleren var helt tosset - det lød som om de snakkede ned i en kasse

Mit eksemplar af Midsommer fejler altså intet hvad DTS lyden angår.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 20:05

Næh, Jeg er heller ikke helt med, min Hunted har LFE spor og lyder
knaldskarpt i DTS... Måske en fejl de har fået rettet?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 28-09-03 21:08

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message
> Næh, Jeg er heller ikke helt med, min Hunted har LFE spor og lyder
> knaldskarpt i DTS... Måske en fejl de har fået rettet?

Nu skal det lige siges at de to eksemplarer af "hunted" og "midsommer" som
jeg har set og hørt var lejefilm fra Blockfusker. Men jeg går faktisk ud fra
at det er de samme udgivelser de bruger til henholdsvis leje og køb?

Anders Hyltoft

Fra : Morten DH

Dato : 28-09-03 19:42

> Jeg ved ikke hvorhenne forringelsen sker, men der må være nogle
lydteknikere
> rundt omrking i landet som enten har vildt dårligt udstyr eller ikke kan
> høre nogetsomhelst.

Jeg troede faktisk at DTS (selskabet) havde en eller anden for finger med i
spillet når der blev udgivet film med DTS lyd... Har ofte undret mig over
hvordan der kan findes Star Wars bootlegs med DTS når de aldrig har været
udgivet med DTS på laserdisc (som bootleg kopierne stammer fra) - måske har
man bare sat et DTS flag i bitstreamen eller en "tilfældig" person har
remixed lyden til DTS bare for at kunne sige der var DTS på... Hmm underligt