Muldvarpe
Fra : Jokerman

Dato : 26-09-03 23:03

Hej
Jeg er plaget af muldvarpe. De er ved at gøre min forhave til et hullet
krater.
Jeg mangler gode råd til, hvad jeg kan gøre imod dem.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-09-03 09:02

Jokerman wrote:
> Hej
> Jeg er plaget af muldvarpe. De er ved at gøre min forhave til
> et hullet krater.
> Jeg mangler gode råd til, hvad jeg kan gøre imod dem.

Det har været behandlet utallige gange. Jeg er sikke på at du
finder alle råd her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=muldvarpe&meta=group%3Ddk.*

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-09-03 10:24

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Det har været behandlet utallige gange. Jeg er sikke på at du
> finder alle råd her:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=muldvarpe&meta=group%3Ddk.*

Uups! Fjern alt efter "muldvarpe" i søgevinduet, så dur det.
Google's veje er sommetider uransagelige :)

Fra : Wayne

Dato : 28-09-03 08:36

Grav dem op !!

Det gør jeg.......... Holder øje med skudene, lister ud til dem, og når de
er i bevægelse så stikker jeg spaden i jorden, og vupti, så ligger de på
grasset hvorefter de får en på lampen....

Normalt er der kun en ad gangen i din plane, med mindre den er stor....
Et tip : Du kan du grave "plader" ned langs dit skel, så de ikke kan komme
ind i haven..

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-09-03 08:50

On Sun, 28 Sep 2003 09:35:57 +0200, "Wayne" <joerlund@stofanet.dk>
wrote:

>Normalt er der kun en ad gangen i din plane, med mindre den er stor....
>Et tip : Du kan du grave "plader" ned langs dit skel, så de ikke kan komme
>ind i haven..

Muldvarpe kan godt finde på at kravle oven på jorden.
Det var jeg i hvert fald selv vidne til for et par uger siden - tilmed
ved højlys dag tværs over en flisegang.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Musen

Dato : 28-09-03 20:00

> Hej
> Jeg er plaget af muldvarpe. De er ved at gøre min forhave til et hullet
> krater.
> Jeg mangler gode råd til, hvad jeg kan gøre imod dem.

Muldvarpe kan ikke fordrage lugten af dødt dyr (hvem kan det?) Derfor kan
man faktisk jage den langt væk ved at putte et dødt dyr ned i et af dens
muldvarpeskud. Nu er det jo ikke sådan at man ligefrem skal gå ud og dræbe
et dyr for at få muldvarpen væk, men det sker jo af og til at der ligger en
død fugl i haven, eller i en vejkant, eller at man fanger en mus i en fælde
eller lignende....Så er det bare om at få den begravet.
Vores have var sidste år fuldstændig som et månekrater, lige indtil vi
proppede en død rotte ned i et skud. Vi har ikke haft et eneste nyt skud
siden....Men det har naboen måske *SSS*

Venlig hilsen Mia

Fra : Jokerman

Dato : 30-09-03 10:52

Tak et usædvanligt svar. Men det virkede altså hos jer?
Er det ligegyldigt hvordan dyret er dødt? Vi dræber mus med gift - kan de
bruges?

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 02-10-03 15:56

Denne sommer har jeg prøvet dels med hjortetakolie og dels med karbid.
Hvem ved, hvor mange skud, der ville have været uden denne kur. Naboerne
har haft plagen andre år og haft skadedyrsbekæmperen ude, som enten har
gasset eller fanget med fælde.
Venlig hilsen
Bente Holm Nielsen