tabel med tidsintervaller?
Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 26-09-03 21:59

Sad lige med mine "matørtalenter"i html og tænkte på om jeg kunne få en
tabel til at komme ind på siden...celle for celle?
Jeg har ni celler i hver sin farve og vil gerne at de kommer frem i farver
èn for èn når man kommer ind på siden. Kan man lave det i html?

Kik evt. her: http://hei.homepage.dk/index_test.html

(der er lige nogle fejl med æ og ø'er på siden, ved ikke lige hvad der er
gang i

Hlsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-09-03 22:27

Miver og Mulle's mor Heidi <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:

> Jeg har ni celler i hver sin farve og vil gerne at de kommer
> frem i farver èn for èn når man kommer ind på siden. Kan
> man lave det i html?

Ikke i ren html - du skal nok have fat i noget dhtml/javascript
eller Flash - og det er der andre grupper der tager sig af, se:

eller

Jeg synes godt nok det lyder flippet, det du vil lave

> (der er lige nogle fejl med æ og ø'er på siden, ved ikke lige
> hvad der er gang i

Prøv at udskifte

<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
med

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jane

Dato : 26-09-03 22:32

Miver og Mulle's mor Heidi skrev i

> Jeg har ni celler i hver sin farve og vil gerne at de kommer frem i
> farver èn for èn når man kommer ind på siden. Kan man lave det i html?

Jeg kommer til at tænke på...
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15_eks1.asp

Her bruges css (ikke meget værre end html) og kortene (lagene)
kommer ind en for en - måske kan man modificere det så de stadig
kommer ind en for en men ligger som i din tabel (er ikke så meget
inde i css, så jeg kaster spørgsmålet videre til eksperterne som
nok dukker op herinde)?

Jane

Fra : Lobais

Dato : 27-09-03 10:31

> (der er lige nogle fejl med æ og ø'er på siden, ved ikke lige hvad der er
> gang i
brug &oslash;

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-09-03 12:04

Lobais <1@3.be> skrev:

> brug &oslash;

Med charset=ISO-8859-1 i stedet for unicode er det slet ikke
nødvendigt med sådan noget.

Det gør det i øvrigt mere besværligt at skrive teksten og også
at genbruge teksten i andre sammenhænge.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 28-09-03 21:22

Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Med charset=ISO-8859-1 i stedet for unicode er det slet ikke
> nødvendigt med sådan noget.
> Allan
> http://html-faq.dk
</klip>

Hej Allan :)
Mange tak for dette glimrende råd, jeg har lige opdateret til WebWriter 4.0
og kunne simpelthen ikke begribe hvad der var gang i....(den indsætter koden
automatisk - eller også harjeg trykket på noget forkert *smil*)
Det kan vel kaldes en "bonus-gevinst" på mit hovedspørgsmål :)

Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-03 10:40

> [...]

> automatisk - eller også harjeg trykket på noget forkert *smil*)
> Det kan vel kaldes en "bonus-gevinst" på mit hovedspørgsmål :)

Jeg har brugt WW4 siden den første beta og kan ikke genkende dit problem.

Mon ikke du bare har glemt at bruge tid til at foretage de nødvendige
indstillinger på programmets opsætning?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin