Lakering af bil ?
Fra : Holten

Dato : 26-09-03 18:46

Hvor lille et område kan en dygtig maler lakere.
Her tænker jeg på nogle ridser, vel ca. 5 cm i diameter midt på bilen.
Kan han male det uden man bag efter kan se farveforskel, eller skal der
altid males et helt område, som fx. en dør ?
Bilen; en MB W124, som står i org. lakering er 12 år gl. og sølvmetallic.

MVH

Holten

Fra : //zigge

Dato : 26-09-03 19:02

"Holten" <dddd@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid males et helt område, som fx. en dør ?
> Bilen; en MB W124, som står i org. lakering er 12 år gl. og sølvmetallic.

En dygtig maler skulle ikke have de store vanskeligheder ved at matche
farven og polere reparationen sammen så du ikke kan huske hvor det var efter
to uger

Jeg har selv fået lavet sådan en skade på min tidligere bil - rød og falmet.
Reparationen var også rød og falmet - imponerende!

Mvh
//zigge

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-09-03 20:26

> Jeg har selv fået lavet sådan en skade på min tidligere bil - rød og
falmet.
> Reparationen var også rød og falmet - imponerende!

Men malede han ikke et helt felt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-03 21:29

Andreas M. Hansen wrote:

> Men malede han ikke et helt felt ?

....en dygtig maler behøver ikke at male et helt felt...
Hans (ikke nogen dygtig maler)

Fra : //zigge

Dato : 26-09-03 22:21

> falmet.
> >

> Men malede han ikke et helt felt ?

Nej, det var (og det er ikk' engang løgn!) en tank der påkørte min Lada og
tog en bid ud af den bagerste stolpe til taget. Så der skulle altså svejses
et stykke i og males. Lige efter at jeg fik den tilbage kunne jeg se at
lakken var mere blank over et stykke på 30 cm på stolpen. Men som sagt så
udlignede det sig i løbet af et par uger så man intet kunne se bagefter.
Da jeg senere skulle skifte bil, overvejede jeg at få en tank selv, da de
tydeligvis er mere rubuste end Lada'er. Jeg har dog slået mig til tåls med
en Peugeot 405...
Det er faktisk lettere at lave en plet på en metalic-lak, hvilket jeg ved af
erfaring da jeg nu nogle år efter har prøvet at lakere begge dele selv. Men
hvis man ikke har prøvet det før vi jeg ikke sige at det er det første
gør-det-selv projekt man skal lave på sin bil

Mvh
//zigge

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-09-03 00:03

> [...]
> tydeligvis er mere rubuste end Lada'er. Jeg har dog slået mig til tåls med

Tank = Volvo?

Mvh

Emil

Fra : //zigge

Dato : 27-09-03 01:55

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Tank = Volvo?

Tank = Stor ting på larvefødder med "udstødningsrør" i begge ender o_o

Mvh
//zigge

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-09-03 10:48

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Tank = Stor ting på larvefødder med "udstødningsrør" i begge ender o_o

Normalt kører den slags på steder hvor normale biler ikke kommer.
Men vil da gerne indrømme at en Lada er lidt af en tank i miniformat.
1) Solid
2) Noget af et skrummel
3) Minus komfort
Var der flere ting der skulle nævnes ?
og inden der er nogen der begynder at himle op, vil jeg lige sige at jeg
savner sgu vores Lada :,,,,-)

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : //zigge

Dato : 28-09-03 11:33

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Var der flere ting der skulle nævnes ?
> og inden der er nogen der begynder at himle op, vil jeg lige sige at jeg

Jeg savner ikke min Samara, der nok er den ringeste bil jeg nogensinde har
haft. Ikke så meget fordi det er en uanmindeligt dårligt lavet bil, med
reservedele af sub-standart kvalitet. Men fordi den var utilregnelig!
Jeg har ikke haft så mange biler, kun en Datsun 120Y (240Z motor), Samara'en
og nu en Peugeot 405 1,9SRi.
Datsunen var fra 72' og jeg lå under den ca. hver weekend, men den havde den
store fordel over Lada'en at den begyndte at sige underlige lyde før den gik
i stykker - Lada'en kom aldrig med advarsler men virkede pludselig bare ikke
om morgenen når man skulle afsted. Den var totalt opslidt efter 40.000 Km og
jeg nåde at skifte kaburator på den 4 gange og topstykke en gang, plus en
hulens masse andet.
Men nu vi er ved at kritisere biler, så kan jeg nu godt forstå at du savner
Lada'en med den bil du køre i nu. Det kan godt være at den er større og mere
behagelig at køre i.. Men den er sku langsommere end en Lada. Eller også var
jeg bare uheldig da jeg var ude og kikke på efterfølgeren til Samara'en, jeg
skulle prøve en Sierra og da jeg lagde fra land troede jeg at jeg var kommet
til at sætte i tredie gear først - nul acceleration. Og den er lige så
støjende som en Samara også!...
Jeg tror at der er noget med "den første gang" for nogen gange kan jeg godt
savne min Datsun, det er en kvik lille bil, meget reel og til at finde ud af
at skrue i.

Mvh
//zigge

Fra : H.S.

Dato : 30-09-03 10:45

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse

ARG !
en Tank er en beholder
en KAMPVOGN = Stor ting på larvefødder med "udstødningsrør" i begge ender
o_o

Fra : flemming

Dato : 27-09-03 11:00

Det kan normalt lave med en spot repair som udsprøjtes

men det er ikke alle maler der håndterer processen ordenligt

--
BR
Flemming