IBAS og overskrevne data
Fra : jt@thoestesen.invali~

Dato : 26-09-03 18:45

Det har et par gange været oppe og vende i gruppen, og den almindelige
opfattelse er vist også at det ikke i praksis kan lade sig at genskabe data
fra en disk der er overskrevet bare en gang. Men det er nu alligvel rart
at høre det fra hestens mund:

»Ibas kan ikke, og så vidt jeg ved, er der heller ikke nogen af vores
konkurrenter, som er i stand til at grave ned i de magnetiske lag på
harddisken og hente tidligere lagrede data frem,«

Thorbjørn Ellefsen fra Ibas' efterforskningsenhed

kilde:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20030926/IT/109260062

--
Thø

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-09-03 21:04

In article <3f747b1c$0$83053$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, jt@thoestesen.invalid wrote:
> »Ibas kan ikke, og så vidt jeg ved, er der heller ikke nogen af vores
> konkurrenter, som er i stand til at grave ned i de magnetiske lag på
> harddisken og hente tidligere lagrede data frem,«

De mener nok, at de ikke kan fra en moderne harddisk.
Gamle harddiske kan de godt reetablere data fra.

Kik evt. på
http://groups.google.com/groups?selm=335F6DB9.713ABF18%40ibas.no

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 26-09-03 22:28

On 26 Sep 2003 20:04:29 GMT, "Christian E. Lysel"
<news.sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote:

>De mener nok, at de ikke kan fra en moderne harddisk.
>Gamle harddiske kan de godt reetablere data fra.

Du forveksler hvad de kan, med hvad de har hørt om.
--
Svend Olaf

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 28-09-03 16:19

On Fri, 26 Sep 2003 21:27:53 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

>Du forveksler hvad de kan, med hvad de har hørt om.

Så går jeg ud fra det er vedtaget.
--
Svend Olaf