Andet multimedie
bentjuul 3670
Passende papir til visitkort
Fra : Peter

Dato : 26-09-03 18:06

Jeg har lavet et visitkort indeholdende et foto i Freehand 9, som jeg gerne
vil have printet ud (HP Deskjet 940C) på et passende papir. Problemet er at
det dels skal have en pæn tykkelse, så tykt som muligt (helst over 250g) og
samtidig passe til printeren, OG så skal det kunne det klare et foto i en
god kvalitet.

Jeg leder efter noget papir, som kan klare begge krav. Har HP lavet papir
til det formål?

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-09-03 18:26

"Peter" skrev:
> Problemet er at det dels skal have en pæn tykkelse,
> så tykt som muligt (helst over 250g) og samtidig
> passe til printeren, OG så skal det kunne det klare
> et foto i en god kvalitet.

Jeg formoder du allerede har kigget på det visitkort-papir man kan købe i
butikkerne, og fundet det for let. Jeg har heller ikke set noget så tykt
papir til inkjet.

Men en ting du skal være opmærksom på, inden du forkøber dig i dyrt specielt
inkjet-papir, og det er at inkjet prints ikke er nær så holdbare som tryk.
Vanddryp, fedtfingre eller blot gnidninger mod sidelædderet i en pung - og
farverne flyder ud.

Eller sådan gik det ihvertfald for mig. Visitkortene så meget flotte ud lige
da jeg havde printet dem, men det blev aldrig blot nær det samme som trykte
kort. Og visitkort er jo nogle som man helst skal kunne tåle at have i
hånden, i lommen, i tasken eller i pungen. (Dem jeg prøvede var Avery
visitkort udskrevet på en HP Deskjet 980cxi)

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Jane

Dato : 26-09-03 19:32

Lars Ladingkaer skrev i

> Eller sådan gik det ihvertfald for mig. Visitkortene så meget flotte
> ud lige da jeg havde printet dem, men det blev aldrig blot nær det
> samme som trykte kort. Og visitkort er jo nogle som man helst skal

Nu har jeg ikke en blækprinter men en laserprinter, men er der ikke
noget med man kan laminere med en blækprinter? Vil det måske være
en flot løsning?

Jane

Fra : Nils F.

Dato : 26-09-03 20:23

Fotografer (og kunstnere, der arbejder med f.eks. kultegninger) bruger ofte
en spray, der fikserer farver, så de kan holde til fugtige fingre. Prøv i en
fotobutik eller kunsttilbehøresforretning.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-09-03 14:50

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
en
> fotobutik eller kunsttilbehøresforretning.

Det kaldes Fixativ, selvom det mere lyder som noget der anvendes i de
dunklere dele af Vesterbro.
Man kan også få spraylak, som nok vil være mere holdbart. Den fåes både i
mat, halvblank og blank.
En mat lak vil ikke gøre visitkortet mindre lækkert.

/Per

Fra : Peter

Dato : 27-09-03 09:18

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.co[NO]m> wrote in message

> [...]
> hånden, i lommen, i tasken eller i pungen. (Dem jeg prøvede var Avery
> visitkort udskrevet på en HP Deskjet 980cxi)

Jeg prøvede i går aftes med HPs Greeting Photo paper (220 g), og det så
rigtig godt ud. Papiret er i den lette ende, men ikke FOR tynd. 30 minutter
efter af have udskrevet visitkortet puttede jeg det i pungen. Jeg tog det op
igen nogle timer senere, men det havde smittet... Nu prøver jeg en gang til,
lader kortet tørre 24 timer denne gang og ser hvad der sker. Uanset hvad
skal jeg nok have fat i en spray a la den Nils nævner.

Fra : Aragorn

Dato : 29-09-03 08:46

Hvorfor ikke få dem trykt? Det koster faktisk ikke så meget - omkring
25øre/stk. hvis man finder den rigtige leverandør. Vil nogen have adr. så
skriv. Der findes nogle herinde som er lidt overfølsomme overfor URL's i NG
(læs: spam-ryttere) - derfor vil jeg ikke lige poste den :)

Fra : Thomas²°°³

Dato : 29-09-03 18:56

"Aragorn" <send@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke få dem trykt? Det koster faktisk ikke så meget - omkring
> 25øre/stk. hvis man finder den rigtige leverandør. Vil nogen have adr. så

Så vil jeg gerne bestille 4 stk. Skal jeg så kun af med 1 krone, eller er
det + moms?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Aragorn

Dato : 30-09-03 08:11

> Så vil jeg gerne bestille 4 stk. Skal jeg så kun af med 1 krone, eller er
> det + moms?

Jeg vil gætte på du nok kommer af med et 5-10kr i den mængde

Fra : Thomas²°°³

Dato : 30-09-03 09:53

> Jeg vil gætte på du nok kommer af med et 5-10kr i den mængde

Mon ikke også der er et startgebyr på nogle kr.? Kan ikke forestille mig man
kan få lavet 4 visitkort, printet/trykt og skåret for de penge. Der går
alligevel hurtigt noget med sådan en opgave. Kunden skal lige forklare,
dokumentet skal åbnes og sendes videre til print/tryk osv.
Men kan det lade sig gøre, har jeg ondt af leverandøren

Fra : Aragorn

Dato : 30-09-03 09:57

Tjek det selv...

www.rotation-media.dk

*kryber sammen og venter på slag over at have postet en URL*

Fra : Thomas²°°³

Dato : 30-09-03 11:48

> Tjek det selv...
> www.rotation-media.dk
> *kryber sammen og venter på slag over at have postet en URL*

Du får ingen slag herfra Har fået reklamer fra dem, og jo - de har en
agressiv prispolitik