Palm & Mac
Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-03 15:21

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man downloader Palm Desktop
fra:

http://www.palmone.com/us/support/macintosh/mac_desktop.html

Der er tale om en fil med navnet cso_desktop_41_mac.cgi, og jeg kan i
øvrigt heller ikke downlade den tilsvarende fil til Windows. Safari
nøjes med at blive ved med at skrive »Forbereder overførsel«.

IE går »når man beder den om det«, i gang med overførslen og overfører -
ingenting. Efter at den har »indrømmet« følgende:

Internet Explorer doesn't know how to handle the type of file you have
selected.

You can choose to save this file to your disk or you can configure a
Helper Application for this file.

MIME Type: application/x-httpd-cgi
File Nace: cso_desktop_41_mac.cgi
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-03 16:07

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Safari nøjes med at blive ved med at skrive »Forbereder overførsel«.

Også iCab gør - ingenting.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-09-03 17:26

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Også iCab gør - ingenting.

Med iCab her bringer det omtalte cso_desktop_41_mac.cgi-link uden
problemer til en side med et egentlige link til softwaren:

http://palm.www.conxion.com/PalmDesktopMac41ENG.sit

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-03 08:01

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Med iCab her bringer det omtalte cso_desktop_41_mac.cgi-link uden
> problemer til en side med et egentlige link til softwaren:
>
> http://palm.www.conxion.com/PalmDesktopMac41ENG.sit

Tak skal du have, nu virkede det. Men hvordan fik du den adresse frem?

Og kunne du formås at bringe den tilsvarende adresse på

cso_desktop_41_win.cgi

fra

http://www.palmone.com/us/support/downloads/win_desktop.html

Jeg synkroniserer nemlig helst både med min Mac og min Win-laptop.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-09-03 09:35

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Tak skal du have, nu virkede det. Men hvordan fik du den adresse frem?

Ved at klikke på Submit-knappen nederst på siden

> [...]
>
> fra http://www.palmone.com/us/support/downloads/win_desktop.html
> Jeg synkroniserer nemlig helst både med min Mac og min Win-laptop.

Gerne. Siden hvorpå linket findes hedder:
http://www.palmone.com/us/support/downloads/windesk41SE_legal.html

som indeholder linket til softwaren:
http://palm.www.conxion.com/PalmDesktop41SP03ENG.exe

P.S. da jeg ikke ved hvilket Winblows-system du anvender, og ikke ved om
de er nogen forskel på om man vælger det ene eller andet, har jeg
angivet Windows XP som styresystem. Skulle der være forskel herpå, skal
du være velkommen til at vende tilbage.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-03 10:15

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Ved at klikke på Submit-knappen nederst på siden

Det skal jeg studere nærmere - ved lejlighed. Jeg har lidt halvtravlt da
jeg skal til 85 års fødselsdag i familien .

> [...]

> de er nogen forskel på om man vælger det ene eller andet, har jeg
> angivet Windows XP som styresystem. Skulle der være forskel herpå, skal

Det er netop - XP .

I øvrigt så det ud som om det var samme software der benyttedes.
--
Per Erik Rønne