HL2 på Radeon 9200 ..
Fra : Rookie All Stars

Dato : 26-09-03 13:15

Da mine penge ikke kommer dryssende ned fra himlen, hælder jeg mest til at
købe et
Radeon 9200, 128 MB RAM .. men ..

... da det ikke er Dx9-understøttet, vil det så sige, jeg ikke får alt det
fede (grafiske) med fra Half-Life2 .. som jo kører på netop Dx9?

Eller er det bare blær, benchmarks og lign., der afgører sagen?

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 26-09-03 13:32

"Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fede (grafiske) med fra Half-Life2 .. som jo kører på netop Dx9?
>
> Eller er det bare blær, benchmarks og lign., der afgører sagen?

Jeg mener da at det understøtter Dx 9
Sakset fra dette link
http://www.powercolor.com.tw/page2/productlist.asp?page=3&prodid=15&id=1&sn=15&temp1=3

Microsoft®DirectX®9 support
* Enjoy better performance and 3D imagery in multimedia, games and
applications with Microsoft®DirectX®9 optimized architecture
* DirectPlay of the Microsoft®DirectX®9 brings improved multiplayer access
to groups connecting over LANs and the Internet
* Supported by CATALYSTT the industry's most stable 3D acceleration software
* Also supporting the latest OpenGL®functionality and feature sets

Søren Jensen(9800)

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-09-03 14:01

"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Support, javist. Men hardwaren understøtter ikke nogen af DirectX 9
specifikke funktioner såsom Pixel Shader 2.0 og lignende, kun DX 8.1:

http://www17.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-05.html

Den vil kunne køre Half-Life 2, men kun med DX8 standarden, så man vil gå
glip af den sidste mængde ekstra øjenblær som DX9 giver spillet.

/Claus

Fra : Joe Sandøe

Dato : 29-09-03 22:09

"Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> wrote in message
> [...]
>
> .. da det ikke er Dx9-understøttet, vil det så sige, jeg ikke får alt det
> fede (grafiske) med fra Half-Life2 .. som jo kører på netop Dx9?

Nu er der jo snak om at de nyeste grafikkort, kan have sværet ved at trække
Half-Life2 med alt slået til, og der er dælme et stykke vej fra 9200 op til
et 9800Pro i 3D-ydelse. Ud over det stille spillet jo også krav til resten
af hardwaren...såååeh det fede grafiske på et 9200, jeg tvivler på flydene
grafik i dette spil med dette grafikkort med disse krav :)
VH Joe