Grafikkort til primært Photoshop
Fra : Stensgaard

Dato : 26-09-03 12:18

Hej i gruppen

Jeg skal have et godt grafikkort til primært photoshop billedebehandling.

Har P4/2.4 med 2x512 DDR og Soltek ERV2

Sønnike kommer forbi i ny og næ og vil også gerne kunne spille eks. Medal of
honor.

Mit nuværende grafikkort er et Nvidia Gforce 2ti

Tak på forhånd.
Claus

Fra : /morten

Dato : 26-09-03 12:28

"Stensgaard" <kamisu_fjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
of
> honor.
>
> Mit nuværende grafikkort er et Nvidia Gforce 2ti

Er der problemer med det kort du allerede har ?
Hvis du arbejder med rigtig-rigtig-rigtig store billeder på maskinen skal du
måske nærmere have mere system-ram...

hygge

/morten

Fra : Stensgaard

Dato : 26-09-03 12:35

Jeg arbejder med store digitale billedefiler - RAW, Tiff og jpeg.

Der er 64Mb DDR ram på kortet - og jeg skulle mene at 1 giga DDR ram skulle
være nok til systemet og photoshop kan køre. Det kører i og for sig godt
nok, lidt langsom ved store filer med uden problemer. Men der må godt komme
lidt spark over tingene.

Glemte at sige at jeg godt vil have mulighed for en god TV-OUT

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-09-03 10:48

> [...]
> være nok til systemet og photoshop kan køre. Det kører i og for sig godt
> nok, lidt langsom ved store filer med uden problemer. Men der må godt

Photoshop (dvs. stilstående grafik) kræver ikke det store af grafikkortet,
men nærmere en ordenlig talknuser af en processor og masser af ram (hvilket
du allerede har).
Jeg tvivler stærkt på at et skift af grafikkort, vil give et pift af
hastigheden i Photoshop, medmindre der er tale om større 3d-billeder som
skal rendes.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-09-03 12:54

"Stensgaard" <kamisu_fjern@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Glemte at sige at jeg godt vil have mulighed for en god TV-OUT

Alt det du har nævnt tyder på at du skal satse på et Matrox kort.

Problemet er bare sønnike. Hvis han også skal kunne komme til syntes jeg du
bør satse på et ATi kort, evt. Radeon 9200 hvis pengene er små.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas²°°³

Dato : 01-10-03 18:06

> [...]
> Er der problemer med det kort du allerede har ?
> Hvis du arbejder med rigtig-rigtig-rigtig store billeder på maskinen skal

Det kunne jo være der også var behov for et godt 2D billede, og korrekt
farvegengivelse. Der er ATI og MAtrox SVJV overlegne.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam