Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilken Scanner ?
Fra : T&M

Dato : 21-01-01 10:29

Hejsa.

Nogen der kan anbefale en god flatbed scanner, til en fornuftig pris vel at
mærke.

Hilsen T&M

Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-01 19:30

Hvad er en fornuftig pris og hvilken krav sætter du?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-01-01 22:09

"T&M" <torben.bjoerk@image.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Nogen der kan anbefale en god flatbed scanner, til en fornuftig pris
vel at
> mærke.

Jeg har ikke ret megen erfaring med de dyrere scannere, der er på
markedet i dag. Jeg har pt. Acer ScanPrisa 640U (USB-scanner til omkring
7-800 kroner) og CanoScan 650 (vistnok samme pris - også USB)...
sidstnævnte har jeg ikke hos mig, så jeg er ikke helt sikkert på
modellen.

Begge scannere overraskede mig meget hvad angår kvalitet og hastighed.
De leverer et yderst fornuftigt resultat og rimeligt hurtigt. Canon'en
er at foretrække, da den ikke kræver ekstern strømforsyning, men trækker
strømmen via USB-porten. Acer'en er lidt bedre kvalitet, men fylder 3
gange så meget og kræver ekstern PSU.

Til daglig bruger jeg Agfa SCSI-scannere (Nypris: 4.000,- pr. styk), men
overvejer faktisk at skifte dem ud med Acer ScanPrisa 640U. Det er
muligt at der findes bedre scannere, men jeg er fuldt ud tilfreds og
mere til!

Det skal lige siges at jeg bruger Agfa-scanneren når jeg skal lave noget
til tryk. Acer'en interpolerer pixels når den skal scanne i stor
opløsning. Dens optiske opløsning er desværre kun 300dpi, men sålænge
man ikke skal forstørre f.eks. et foto, så er den helt fin.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen